Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Smarta självhushållarknep, goda råd, aktiviteter, böcker, hemsidor eller prylar.
Maila petter@alternativ.nu Max 500 tecken och gärna bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Nytt hem till vår hund  (läst 473 gånger)

ElisabetA

• Västergötland
Västergötland Nytt hem till vår hund
« skrivet: 19 nov-18 kl 15:49 »
Hej!

Efter mycket övervägande har jag landat i att jag behöver hitta ett nytt hem till vår hund, Simba, 4.5 år (blandras: Chiwawa, Lahsa Apso, Powderpuff, Shitsu och Papillion). 

Simba är en älskad familjemedlem som skulle må bättre av att bo hos någon som har bättre ledarskapstalanger än jag har.  Simba är världens goaste men har en tendens att bli rädd ibland. När han flyttade in hos oss hade vi en ordnad tillvaro. Tyvärr skedde saker utanför min kontroll vilket gjorde att jag tvingades att lägga fokus på annat håll, vilket resulterade i att han inte fick inte den uppfostran han hade behövt. Vilket gör att han utan någon som helst varning ibland nafsar (och ibland biter till) om någon kommer upp och klappar honom. Jag förstår ju att det inte handlar så mycket om honom och mer om mitt ledarskap så i år har jag anlitat en toppen hund coach och inom någon dagar var blev han mycket lugnare. Vi har jobbat i ca 6 månader nu och jag skulle säga att till 95% går allt fint.

Trots detta så har han vid ett par tillfällen bitit till när han blivit rädd. Problemet är att ett år innan vi skaffade honom blev jag ordentligt biten av en hund i armen och jag känner fortfarande att jag blir rädd. Jag har arbetat med rädslan i några år (hade som  nyårslöfte för två år sedan att jag skulle jobba bort rädslan) och den är inte alls lika stark som tidigare, men den är ändå kvar vilket gör att jag inte kan leda honom som jag skall. Jag är mycket säkrare och mer stabil än tidigare men i vissa situationer så låser det sig fortfarande  :-\

Nu vädjar jag här. Är du Simbas nya människa? Eller känner du kanske någon lugn, stabil, hundvan människa som inte har barn hemma eller på besök för ofta?

Vi hoppas.

/E

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser