Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Liten gård/torp med mark önskas hyra i östra Skåne/västra Blekinge  (läst 103 gånger)

Hederahelix

• Skåne
Lugn, händig och skötsam hovslagare söker en liten gård eller torp med uthus och lite mark (minst 1 ha) att hyra då huset jag hyr nu ska säljas framöver. Eftersom jag är egenföretagare är jag  relativt flexibel, men önskar hitta något runt Kristianstad/ Bromölla/ Näsum/ Olofström/ Karlshamn eller däromkring.
Jag har även planer på att söka annat jobb vid sidan om, så beroende på om jag hittar jobb eller bostad först så får det avgöra läget litegrann.

Jag har hästar, en skötsam äldre katt, höns och två utekaniner som vill flytta med mig. Hästarna går på lösdrift, så något fint stall behövs egentligen inte. Däremot en loge eller liknande som ligghall, och om det inte redan finns stall med boxar behöver det finnas möjlighet att bygga en två sjukboxar. Jag kan själv stå för det i så fall, bara utrymmet finns.
Finns det fler uthus/utrymmen som kan användas som hönshus och sadelkammare är det en bonus.
Vill även gärna ha möjlighet att odla lite smått.

Vad gäller huset är jag van vid enkel standard och att bo trångt, så där är det mesta är av intresse.
El och vatten på gården behöver finnas. Är det utedass fungerar det också.

Vid intresse får ni gärna höra av er på min vanliga mail; madelene.blomqvist@gmail.com,
eller på tel;  0738-251245. Jag jobbar väldigt långa dagar för tillfället så svarar jag inte får man gärna tala in ett meddelande eller skicka ett sms, så hör jag av mig. 😊
« Senast ändrad: 08 nov-18 kl 10:21 av Hederahelix »

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser