Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Slöjdare/Byggnadsvårdare söker stuga söder om Dalälven  (läst 136 gånger)

Storslöjd

• Slöjdare, skålvästgöte, byggnadsvårdare.
    • Jämtland
    • Storslöjd
Det är dags att röra på sig igen, då jag fått så go respons här tidigare kastar jag upp en ny annons.

Kardemumman: Slöjdare & Byggnadsvårdare söker mindre hus söder om Dalälven. Standard behöver ej vara tipp-topp men el & vatten samt möjligheten att elda med ved är måsten. Läge: avskilt men inte isolerat. Öppen för skapligt kreativa lösningar gällande arbete mot hyra, men är ej intresserad av att helrenovera och bo i en byggarbetsplats.

Jag heter Daniel, västgöte i grunden men bor för stunden i Jämtland där jag jobbar med byggnadsvård och hållbart byggande. Driver tillsammans med min kompanjon Isak företaget Åre Timmerhus. Vi sysslar med allt från timmerstommar,  stockbyten, spåntak grötiga huslyft & naturstensgrundar till isolering med träfiber & celloulosa, fönsterrenovering, målning & snickerier såväl som försäljning av hållbara byggmaterial & färger. Med andra ord en sabla massa.

Jag har även min egen verksamhet där jag sysslar med slöjd. Jag tillverkar bruksföremål och möbler i trä på ett rationellt och någorlunda traditionellt vis. Mycket yxa, mycket handverktyg, mycket motorsåg; vilket tekniskt sett borde räknas som handverktyg. Mitt stora dragplåster är svarvningen, som jag utför på en egenbyggd svegsvarv med egensmidda verktyg, något som jag är tämligen ensam om i Sverige på yrkesnivå.

Jag söker ett mindre hus, stuga, eller torp. När det börjar dra över 100 kvm så vet jag knappt vad jag skall göra med all yta. Standarden behöver inte var tipp-topp som så, men vatten och el är ett måste, möjligheten att elda med ved likaså. Dels för värmen, men även för att kunna göra mig av med den hutlösa mängd spån jag alstrar i och med slöjdandet. Snickarbod ger stora pluspoäng.

När det gäller läget är närhet till natur ett stort plus, gärna avskilt men inte isolerat. Geografin är egentligen inte viktig som så, men närhet till någorlunda central ort skadar inte då jag kommer resa en del i arbetet. Topp fem goa län i landet är Västra Götaland, Hälsingland, Dalsland, Södermanland & Värmland.

Jag är öppen för någorlunda kreativa lösningar gällande arbete som kan kvittas mot hyra. Av erfarenhet vet jag att jag nu måste förtydliga att jag inte är intresserad av att helrenovera och bo i en byggarbetsplats. Med det sagt kan jag utföra större eller mindre åtgärder på bostaden eller andra byggnader som kräver underhåll. Stockbyten, takjobb, plastsanering & isolering, allmänna snickerier, fönsterreparationer & renoveringar, målning, ja - ni fattar vinken.

Kontakta mig kan du göra genom DM här på sidan samt ringa på 0707510551 eller mejla på daniel.o.j.lundberg@gmail.com

Länkar: Åre Timmerhus: instagram.com/isakstalenhag/ Min Slöjd: instagram.com/storslojd/

Allt gott,
Daniel

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser