Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Halland Hedemorahöns sökes  (läst 385 gånger)

Knyttig

• Halland
Halland Hedemorahöns sökes
« skrivet: 28 okt-18 kl 01:17 »
Söker Hedemorahönor. Går bra med både vuxna och könsbestämda kycklingar.

Bor i norra Halland, kan resa till grannlandskapen eller mötas i tex Göteborg utan problem och reser emellanåt i södra och mellersta Sverige.

Nina W

• Värmland
SV: Hedemorahöns sökes
« Svar #1 skrivet: 30 okt-18 kl 03:58 »
Lanthönsklubben har en hemsida: www.kackel.se men annonssidan har tekniska problem och har haft det länge, vet inte varför dom inte lyckats lösa det. Så istället kan du gå in på facebook. Där finns det en grupp som heter: Hedemorahöns i genbank. Där kan du lägga in en egen annons. Finns fler fb-grupper också som är öppna för de som inte är genbanksanslutna. Jag har själv en liten genbanksansluten flock men tyvärr inga djur att sälja. Jag tycker absolut att du ska köpa från någon av genbankerna pga då hjälper du till att bevara rasen. Finns så mycket blandisar som säljs som hedemorahöns och för övrigt tror jag att vi med genbank känner större ansvar vad det gäller vilka egenskaper dom har och eventuella sjukdomar och defekter.

Knyttig

• Halland
SV: Hedemorahöns sökes
« Svar #2 skrivet: 30 okt-18 kl 13:34 »
Tack! Jag har tittat lite på kackel men förstod det som att man inte gärna säljer hönor från genbank till icke genbank?

Vi är nya på höns och känner inte att genbank är det första att fundera på  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

166 gäster, 10 användare (2 dolda)
Troll Skog, Rolle 007, Lennart MÃ¥rs, fri, redkite, Anna-Sofia, magtob, fyren

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser