Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Människa söker människa - testa att bo i skogen?  (läst 1637 gånger)

ekoqueer

• Västergötland
Människa söker människa - testa att bo i skogen?
« skrivet: 26 okt-18 kl 21:02 »
Hej alternativa människor!

Jag är trött på stans tempo och att låta klockan styra livet. Därför vill jag testa ett liv där dagsljuset och vädret ger förutsättningarna för min vardag.

Vill du testa det med mig?
En idé är att bo ett år i vagnar i en ekoby, men jag är öppen för andra förslag.

Jag är intresserad av självhushållning, miljöfrågor, mänskliga rättigheter, att observera naturen, att bygga upp en skogträdgård ...och så vill jag bli bättre på att skratta!

Om du inte själv vill bo i skogen (eller annan natur) så kanske du ändå har ett tips till mig? Eller så vill du kanske bara skriva ett trevligt mail till mig..

Coelioxys

• Västergötland
SV: Människa söker människa - testa att bo i skogen?
« Svar #1 skrivet: 30 okt-18 kl 21:48 »
Hej,
har du sett våran annons? Ett rum är fortfarande ledig hos oss :)

https://www.alternativ.nu/index.php?topic=192201.0

/Tobias

ekoqueer

• Västergötland
SV: Människa söker människa - testa att bo i skogen?
« Svar #2 skrivet: 31 mar-19 kl 21:51 »

Det är så många fina människor som skriver - Fortsätt gärna med det!

Till sommaren, om inte förr, vill jag försöka göra en turné och hälsa på trevliga människor som bor alternativt.. Kolla på ställen jag skulle kunna bo, eller bara inspireras av olika sätt att leva.. Så vill du ha besök, och särskilt om du vill visa ställen det faktiskt vore möjligt för mig att flytta till så hör gärna av dig!

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser