Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Ångermanland Stuga på gård i norra Sollefteå finnes.  (läst 990 gånger)

välås

• Ångermanland
Ångermanland Stuga på gård i norra Sollefteå finnes.
« skrivet: 26 okt-18 kl 11:42 »
Hej !

Här finns mark och bostad.
 Jag söker en granne och arbetskamrat till gården och byn i norra Sollefteå kommun. Vore fint med en person som gillar att snickra o renovera för husbehov, stängsla, pilla med gårdens traktor Ferguson 135 och hjälpas åt att skotta med den. Vore också kul om du är intresserad av självhushållning i största allmänhet: odling och djurhållning och vedtagning i skogen mm. I alla fall vore det bra om något av detta tilltalar. Jag vill att vi samarbetar med vedarbetet: huggning, kapning och klyvning och gärna med övrigt gårdsarbete också.

Stugan får du bo i mot ersättning av elkostnader och hålla efter det som behövs. Den har vatten, el,  dusch och toalett och kök och två rum till och en vedkamin i köket.
 I bygden finns möjligheter till lönearbete inom skola, vård, skogsbruk och säkert mer som jag inte känner till.
Jag är ensamstående mamma till ett barn på snart 9 år. Pappan finns i bygden och vi har gemensam vårdnad och växelvis boende för vårt barn. På gården finns idag getter, höns, katter och hund. Vi mjölkar våra getter och slaktar vid behov. Om getterna och lite annat samarbetar jag med grannar. Trevligt !

Kom o titta!
Lena
« Senast ändrad: 26 okt-18 kl 19:47 av välås »

Jalbertsson

• Västergötland
SV: Stuga på gård i norra Sollefteå finnes.
« Svar #1 skrivet: 27 okt-18 kl 09:31 »
Var exakt? Näsåker, Ramsele, Edsele, Junsele?

välås

• Ångermanland
« Svar #2 skrivet: 28 okt-18 kl 20:35 »
Edsele !

Arkay

• Småland
« Svar #3 skrivet: 29 okt-18 kl 19:30 »
Hej!

Är det fortfarande ledigt?
/
Håkan

välås

• Ångermanland
« Svar #4 skrivet: 08 nov-18 kl 11:53 »
Hej!

Är det fortfarande ledigt?
/
Håkan

Hej Håkan.

Två personer, oberoende av varann, ska komma o titta.
Så är läget nu.

Lena

Dela detta:

* Inloggade just nu

229 gäster, 11 användare (1 dolda)
Jonte76, Gika, skotten8844, Ibbe, Stengrim, peterm, olleryd, alruna, Gransjötrollet, ärt

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser