Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Bohuslän Söker boende & jobb  (läst 427 gånger)

Loviisa

• Bohuslän
    • Ljuslängtan
Bohuslän Söker boende & jobb
« skrivet: 21 okt-18 kl 15:53 »
Hej!

Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera det här på bästa sätt, men jag valde att skriva det här inlägget då jag har en så stark längtan efter att få vistas i en miljö som är omringad av djur och natur. Just nu bor jag i en rätt så central lägenhet i Uddevalla, men jag ser det här mer som ett temporärt boende tills jag hittat rätt plats för mig. Egentligen så drömmer jag om att bo i ett litet hus eller stuga ute i naturen, gärna nära vattnet. Men det är ju den ekonomiska aspekten som krånglar till det, och som det ser ut just nu så lever jag på CSN då jag för tillfället studerar en kurs inom personlig utveckling. Vid sidan om detta så är jag i uppstarten av ett eget företag vilket innefattar att jag skriver, fotograferar i naturen och ägnar mig åt livscoachning. Detta och mer därtill är något som jag förstås ämnar att fortsätta med men då det inte än så länge genererar någon större inkomst så söker jag ett arbete (på halvtid ungefär) upptill som kan ge en stabil inkomst, eller i utbyte mot boende och mat.

Jag har egentligen inga direkta kunskaper när det kommer till hur man sköter en gård och allt vad det innefattar, jag vet bara att jag älskar djur och känner mig så hemma i naturen, på gårdar och i "gamla miljöer", och jag vill inte låta min bristande erfarenhet hindra mig. Jag är däremot väldigt öppen och nyfiken på att lära mig nya saker. Så jag tänker mig då lite lättare former av arbetsuppgifter, eller kanske att du/ni behöver hjälp med andra uppgifter utöver gårdsarbetet? Jag är öppen för förslag! :)

Som person är jag lättsam och glad men bär också på ett djup, som bland annat visar sig i att jag känner en stor empati och kärlek inför för allt levande på jorden. Då syftar jag på både människor, natur och djur. Även om jag är social och älskar att möta nya människor så har jag också behov av att få dra mig undan och ha min egen frihet samt ägna mig åt mina intressen, men också till att få njuta av att bara vara och landa i nuet. Jag strävar efter att ständigt utvecklas som människa och bli lite klokare, och jag har en väldigt ljus och positiv syn på livet. Älskar att inspirera andra människor men lika mycket att själv inspireras och lära mig av andra.

Det känns som att personkemin kan vara rätt viktig i sammanhanget, och jag tänkte att det kanske till och med i vissa fall kan väga högre än kunskaper/erfarenheter, så därför ville jag försöka ge en tydlig bild av mig själv. Så min tanke är helt enkelt att jag vill se mig omkring vad det kan finnas för möjligheter, och om det möjligtvis finns någon/några som tänker i samma bana som mig. Jag berättar för övrigt gärna mer om mig själv eller besvarar andra frågor om det skulle önskas.

Om du orkade läsa så här långt så tackar jag för din tid, skicka gärna iväg ett PM om det verkar intressant! :)

/ Lovisa

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser