Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Boende sökes utanför Uppsala  (läst 945 gånger)

kristinasarah

Boende sökes utanför Uppsala
« skrivet: 12 okt-18 kl 20:19 »
Jag vill bo och leva ihop med andra som har liknande värderingar och uppskattar ett jordnära liv. Odla egna grönsaker, miljövänligt tänk i hushållet och till största delen äta ekologisk och vegetarisk mat. Jag gillar att hitta på saker gemensamt, skapa något kreativt, plocka bär, dela på ansvaret - men även ha eget utrymme och tid för sig själv.
Kan tänka mig bo med barn eller djur, kanske även ha något som ett familjehem i framtiden? Vill inte vara bilberoende, därför vore det bra om det fanns pendlingsmöjligheter till Uppsala. Jag är 38 år och pluggar för närvarande på heltid.

Postat med Alternativ.nu´s app

vadskajagheta

• Uppland
SV: Boende sökes utanför Uppsala
« Svar #1 skrivet: 13 jan-19 kl 22:18 »
Hej kristinasarah!

Söker du fortfarande? Vi funderar på att göra ett kollektiv/ha volontärer här i vår/sommar, då odlingsarbetet och våra projekt tar mycket tid här. Så jag tänker att vi skulle kunna ha en vidare kontakt om du kommer vara intresserad även om några månader? Bor i Hållnäs med pendlingsmöjligheter till Uppsala. Tar 1,5h med buss+tåg.

Mvh /Elin

kristinasarah

« Svar #2 skrivet: 15 jan-19 kl 16:06 »
Hej kristinasarah!

Söker du fortfarande? Vi funderar på att göra ett kollektiv/ha volontärer här i vår/sommar, då odlingsarbetet och våra projekt tar mycket tid här. Så jag tänker att vi skulle kunna ha en vidare kontakt om du kommer vara intresserad även om några månader? Bor i Hållnäs med pendlingsmöjligheter till Uppsala. Tar 1,5h med buss+tåg.

Mvh /Elin

Hej Elin!

Jag har nyligen flyttat till Håga utanför Uppsala, bor i ett litet kollektiv och trivs bra där. Det är inte helt så lantligt som jag skulle vilja bo, men jag har också insett fördelen med ett nära avstånd till stan, eftersom jag ändå behöver pendla ganska mycket. Waldorfskolan i närheten är på väg att starta ett gemenskapsodlingsprojekt... Jag tror jag kommer bo kvar här ett tag framöver, men jag vill nog flytta ut på landet sen "på riktigt" när jag har pluggat klart :)
Det låter spännande med era projekt också, är det en gård ni bor på? Ska kolla upp var Hållnäs ligger...
hälsningar Kristina

Postat med Alternativ.nu´s app

Helena Wallberg

« Svar #3 skrivet: 25 jul-19 kl 13:10 »
Hej Kristina!

Har ni något ledigt i erat kollektiv till hösten/vintern?

Jag bor just nu i en stuga utanför Uppsala men den är inte optimal för att bo i på vintern.. jag odlar här och skulle ha det mesta av mina grejer kvar, så ett enkelt rum skulle räcka gott och väl. Jag börjar snart nytt jobb i Håga by. Jag söker ett naturnära kollektiv med hyfsat likasinnade där också vänskap kan få plats :)

Tack på förhand!

/ Helena

Dela detta:

* Inloggade just nu

259 gäster, 9 användare (1 dolda)
addebadde, Paula Edén, stephanw, redkite, Gårdskarl, LimJans, Klasb, Daniel West

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser