Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Skorstenskunnig person sökes i Skaraborg  (läst 516 gånger)

svarvarsson

• Skåne
Västergötland Skorstenskunnig person sökes i Skaraborg
« skrivet: 27 sep-18 kl 12:06 »
Hej!

Jag letar efter någon som kan hjälpa mig renovera skorstenen i en gammal stuga. Mitt mål är att det ska funka att elda såsom det var tänk när huset byggdes för mer än hundra år sen, alltså vill jag undvika att lägga in nåt slags rörligt rökrör.
Hoppas det finns någon därute som vet hur det funkar!   :)

Ova

• Smed från Skåne som håller smideskurser
    • Skåne
SV: Skorstenskunnig person sökes i Skaraborg
« Svar #1 skrivet: 30 sep-18 kl 08:52 »
Följ denna länk och du får veta hur man fixar sin skorsten

https://www.byggahus.se/forum/threads/egen-glidgjutning-godkaend.43297/

svarvarsson

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 09 okt-18 kl 09:08 »
Tack för tipset, det var en trevlig artikel, men jag det jag behöver är att komma i kontakt med något som vet hur man renoverar/murar om skorstenar.

svarvarsson

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 09 okt-18 kl 17:21 »
Det är en sån där prekär situation när den del av skorstenen som är ovanför nock ligger här och där i trädgårn och i delen av skorstenen som är intakt har ett gäng fåglar proppat i massa bös. :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

235 gäster, 13 användare (3 dolda)
=Daniel, trinity, Elin Bard, Trollmor, TEF 20, Naturliv, piggetröska, Kirja, JohannaMaria, Karlsdotter

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser