Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Finnes 60+ man :)  (läst 389 gånger)

körsbärsblom

• -
Finnes 60+ man :)
« skrivet: 07 sep-18 kl 20:09 »
Det är en fin september dag som ägnats åt lite frö samlande, plockning av bönor, tomater och vindruvor, det sist nämnda från växthuset. Igår blev det höst sådd av olika sorters sallad för senare bruk, lite potatis ska upp till lunchen.
Under tiden jag grejar i trädgårdslandet uppehåller det sej småfåglar i landet, ett trevligt inslag att titta på även en flock gäss passerar söderut och det påminner att vi kommit ytterligare en bit in på hösten. Några rovfåglar har även passerat medan hönsens vaksamma blick och varningslätet från dom pratar om att rovisarna är i närheten.
Jag som står där och njuter av tillvaron i ett kretsloppstänk är en man på 60+ mellan Vättern och Vänern som även gillar att vandra i skog och mark med kikare, termos o mackor, fiska o jaga till husbehov, en sväng om på dansgolv eller köksgolv, tar vara på det enkla och fina runt omkring, mat med tillvaratagna råvaror från landet och skogen, snickra, skulptera är en del av det som faller på. Snäll, positiv, omtänksam, humor, båda fötterna på jorden, läsa, närhet, leende med glimten i ögonen är andra egenskaper jag bär på.
Denna man söker en Kvinna som är snäll och omtänksam med jordnära tänk som skulle vilja närma sej för att lära och bekanta sej för att se vart det leder till, känner du dej nyfiken och vill så är du hjärtligt Välkommen att PM mej.
Kram

skogsmormor

• Skåne
SV: Finnes 60+ man :)
« Svar #1 skrivet: 09 sep-18 kl 04:23 »
Hej körsbärsblom det du skrev gjorde mig nyfiken,  du beskriver livet jag längtar till,  jag är en välbehållen 60+ med stor glädje blir du intresserad kan du kontakta mig kram

körsbärsblom

• -
SV: Finnes 60+ man :)
« Svar #2 skrivet: 11 sep-18 kl 11:39 »
Idag har det blivit skörd av paprika och chili som ska torkas för att bli pulverkrydda till senare mat "revolutioner  :) " Vindruvsrankan har gett mycket druvklasar så det har plockats in pö om pö. Vintersalladen har rensats och ska få en giva nässelvatten... Det är en skön känsla som infinner sej så här i tillvaratagandes tid när det fylls på av olika slag av varor från egenodlat.. Rödhaken vill gärna vara som en nyfiken beundrare när man "bökar" i jorden, kanske den vet att det kommer fram godsaker som den kan hämta när jag gått bort en stund.
Tack för ditt svar Skogsmormor... :)
/Körsbärsblom

Dela detta:

* Inloggade just nu

242 gäster, 9 användare (1 dolda)
MechaniX, Adels, statustrött, per.martinsson, DennisCA, Hoffmeister, malinski_, Kanin-Eva

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser