Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Okastrerad kattflicka sökes  (läst 1003 gånger)

ThereseK

• -
Okastrerad kattflicka sökes
« skrivet: 16 aug-18 kl 01:03 »
Gärna lite tuff.

Efterlyste en i våras i FB-gruppen, men det blev världens hatstorm.

Tänkte nämligen att hon ska få para sig med min grannkatt Bosse om hon vill. Han är kung över katterna i området där jag har en lägenhet utanför Stockholm. Till och med rådjuren har respekt för honom. En gång visade han mej sitt ställe dit han tar sina byten. Där låg väldigt många fjädrar och skelettben.

Han är störtskön. Ibland jagar vi varandra på skoj i skogen. Då ser han som lyckligast ut.
Jag tror att jag är hans enda vän.

Kattflickan ska få flytta med mig till landet sen och ha det bra. Med eller utan Bosse-barn.
« Senast ändrad: 16 aug-18 kl 01:12 av ThereseK »
Be kind to animals

Livat

• -
SV: Okastrerad kattflicka sökes
« Svar #1 skrivet: 16 aug-18 kl 09:01 »
Vad ska du "ha" kattungarna till? Skulle hon få gå ut i området du bor nu? Och hur skulle du kontrollera antalet kullar (samt att det är stenhårde Bosse som är pappa)? Och när är det dags att flytta ut till landet?

Postat med Alternativ.nu´s app

ThereseK

• -
« Svar #2 skrivet: 16 aug-18 kl 09:50 »
De ska få bo på landet och vara jägare såklart.

Det är bara Bosse som är okastrerad här. Det är ovanligt i stan. Men visst, skulle det dyka upp någon annan får det väl bli andra ungar.

Det skulle bara bli en kull, sen kastrerar jag henne.

Jag har volontärat på katthem i många år. Det är hemskt hur de splittrar katterna i en kattkoloni och tror de de "räddar" dem, och låser in dom i små burar. Inte konstigt att många av de katterna mår dåligt resten av livet.

Sluta hata nu. Jag söker bara en okastrerad honkatt, som kommer få det bra.

Be kind to animals

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #3 skrivet: 16 aug-18 kl 15:52 »
Jag har! Korsningar mellan mco o skogskatt! Vi har en jättefin tös som har skinn på näsan. Hon är lev klar nu. Pma för mer info.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Livat

• -
« Svar #4 skrivet: 17 aug-18 kl 07:51 »
De ska få bo på landet och vara jägare såklart.

Det är bara Bosse som är okastrerad här. Det är ovanligt i stan. Men visst, skulle det dyka upp någon annan får det väl bli andra ungar.

Det skulle bara bli en kull, sen kastrerar jag henne.

Jag har volontärat på katthem i många år. Det är hemskt hur de splittrar katterna i en kattkoloni och tror de de "räddar" dem, och låser in dom i små burar. Inte konstigt att många av de katterna mår dåligt resten av livet.

Sluta hata nu. Jag söker bara en okastrerad honkatt, som kommer få det bra.
Hm.. jag skulle inte kalla det att hata för att jag ville ha mer info, jag bryr mig om vart min katt ev hamnar!
Frågan är fortfarande: NÄR skulle hon (och en kull ungar) komma ut på landet, och skulle de vara ute eller innekatter fram tills dess?
jag förstår inte de som INTE frågar däremot. Helt hat-löst.

ThereseK

• -
« Svar #5 skrivet: 17 aug-18 kl 13:19 »
Hm.. jag skulle inte kalla det att hata för att jag ville ha mer info, jag bryr mig om vart min katt ev hamnar!
Frågan är fortfarande: NÄR skulle hon (och en kull ungar) komma ut på landet, och skulle de vara ute eller innekatter fram tills dess?
jag förstår inte de som INTE frågar däremot. Helt hat-löst.

Förlåt, jag gick i försvarsställning direkt efter hatstormen förra gången. Hur fel det var att vilja para en katt med en annan, okastrerade katter, och hur dåligt uppfostrad Bosse måste vara. Gud vet allt och det tog aldrig slut.

Katterna skulle givetvis få vara ute.
Be kind to animals

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #6 skrivet: 25 aug-18 kl 11:35 »
Raderat ovidkommande tjafs som inte var svar på annonsen.  (:)
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Dela detta:

* Inloggade just nu

249 gäster, 7 användare
Stengrim, alternaiv, Nordbo, Humle, Henrik S, jondej, Tjorvis

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser