Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne Boende sökes kring Malmö  (läst 687 gånger)

January12

• ☮&❤︎
    • Skåne
    • January12.org
Skåne Boende sökes kring Malmö
« skrivet: 13 aug-18 kl 18:12 »
Hej!
Jag söker någonstans att bo i Malmö eller med max 1h pendling.
Ett rum i ett kollektiv, en 1-2:a i andra hand, ett torp på landet, friggeboden på tomten, trädkojan som ungarna glömt bort eller varför inte i en container?
Så länge det är i Malmö eller naturnära med 1h pendlingsavstånd till Malmö så är jag nöjd!

FINNES:
En snäll, händig och kreativ kille som heter Johan(35) och som kan fixa och laga i princip allt. Jag jobbar heltid i en skatebutik i Malmö 4 dagar i veckan, producerar experimentel elektronisk musik och skapar i min ateljé på Möllan på fritiden. Annars är jag ofta ute och campar eller vandrar i naturen.

Jag har haft ”tusentals” olika jobb och projektanställningar, så jag kan lagom lite om väldigt mycket. Men mest har jag jobbat med nattklubbar och större festivaler, DJ, grafisk design, projektledare, entreprenör, meditations guide och VÄLDIGT mycket välgörenhet.
Jag kommer från Borlänge i Dalarna från början, men har bott i Malmö i 8 år för att jobba med just välgörenhet.

Hör av dig om jag låter intressant, så kan jag skicka foto eller nått... Alla jag har på telefonen är för stora för att laddas upp här.
/Johan
Drömmer om vedkaminer, finsnickeri, självhushåll, kollektiv, kreativitet, kärlek och vackra minnen.

Kaizer81

• Skåne
SV: Boende sökes kring Malmö
« Svar #1 skrivet: 20 aug-18 kl 08:22 »
Hej!
Jag har en gäststuga på min tomt som jag gärna vill att någon bebor.
Jag bor utanför Mala (utanför Hässleholm) så det kanske är på håret att du tycker att det är för långt att pendla.
Men för att sälja in den lite så bor jag på världens vackraste plats. Kohagar och skog runt om och cykelavstånd till en sjö om en är lagd åt det hållet (och det är en, hehe). Närmsta grannar finns ca 1 km bort.
Stugan är på ca 30 kvm. Kamin och toalett finns. Dock ingen dusch, men det finns nere i mitt hus eller i en liten vedeldad "badstuga" bakom gästhuset.
Jag är inte intresserad av att ta så mycket i hyra utan det viktigaste för mig är att det flyttar in någon som har schyssta värderingar och ett ev. ett intresse av att starta upp ett mindre kollektiv här.
Skulle gärna hitta någon eller några som vill ställa sitt tiny house här också så småningom.
Hör gärna av dig om du är intresserad så kan jag berätta mer och skicka bilder!
Fridens liljor

Dela detta:

* Inloggade just nu

288 gäster, 7 användare (1 dolda)
H2O, DolbyAtmos, Henrik F, alternaiv, Prillis, olleryd

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser