Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Värmland Enkelt boende på lantgård i utbyte mot arbete  (läst 924 gånger)

Sophia Ström

• -
Värmland Enkelt boende på lantgård i utbyte mot arbete
« skrivet: 09 aug-18 kl 11:06 »
Hej!
I hjärtat av Värmland bor jag och min sambo, på en lantgård där jag driver mindre verksamhet med t ex läger och besöksverksamhet. Vi inriktar oss på svenska lantraser, och har i dagsläget kaniner, höns, hästar, ponnys, kor, getter och hundar. Djuren är kärnan i våra liv. Vi driver lantbruk men är inte självförsörjande eller särskilt alternativa på den biten. Däremot är naturlig och sund djurhållning det absolut viktigaste vi har och en ständigt pågående strävan efter att förbättra djurens tillvaro på gården.
Vi vill alltid hålla gården i gott skick, ren och i ordning.

Vi har en fristående gäststuga, vinterbonad med indragen el, som vi kan tänka oss att hyra ut. Upplägget är flexibelt men grundidén är att få en del avlastning med arbetet på gården som ersättning, framförallt då min sambo jobbar i Norge varannan vecka och jag då är ensam på gården. Antingen betalar du en liten hyra och arbetar ett mindre antal timmar på gården, eller så bor du helt gratis och arbetar mer. Observera att vi inte betalar någon lön för arbetet utan kvittar det mot hyran, du bör därför ha annan försörjning vid sidan av.

Gäststugan är i två plan, och ligger fantastiskt vackert på en höjd med kvällssol hela kvällen. På markplan finns en liten köksvrå med spis, ugn, micro, kaffebryggare, kyl, frys mm. Ej indraget vatten, detta får hämtas i dunk i huvudbyggnaden. Soffa och öppen spis finns också på markplan.
På övre plan finns i dagsläget fem bäddar, men dessa flyttas givetvis ut vid tillträde och kan ersättas med t ex klädförvaring.
Dusch och toalett finns tillgängligt dygnet runt via egen ingång på huvudbyggnaden, ca 30 m bort.

Möjlighet att odla i liten köksträdgård finns. Djur är välkomna, så länge de fungerar ihop med våra djur.

Som person bör du vara positiv, öppen, renlig och städad, med en känsla för personlig integritet. Det är ett stort plus om du sedan tidigare har djurvana, är händigt lagd, har kunskaper inom t ex byggnation, lantbruk, odling, att driva företag, eller andra praktiska kunskaper som kan komma till användning på en gård.

Hör gärna av dig via mail till ichibondistansritt@gmail.com då jag besöker forumet alldeles för sällan. Önskar att du presenterar dig själv närmare och skulle inflytt bli aktuellt önskar jag även referenser. Givetvis lämnar vi i vår tur gärna referenser tillbaka.

Nina W

• Värmland
SV: Enkelt boende på lantgård i utbyte mot arbete
« Svar #1 skrivet: 09 aug-18 kl 23:36 »
Jag är inte den person du söker men eftersom vi har samma intressen undrar jag vart du bor. Jag bor i Brunskog och jag kallar det hjärtat i Värmland, andra menar att det till ex är Sunne...

Slåttergubbe

• Småland
SV: Enkelt boende på lantgård i utbyte mot arbete
« Svar #2 skrivet: 10 okt-18 kl 11:19 »
Hej,
Du har mejl från oss! :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

226 gäster, 8 användare (1 dolda)
Luffsen, magtob, hsd, Tältbyggare, Toll, Skröpeltorparn, RickardR

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser