Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Söker kvinna att dela intressen med  (läst 849 gånger)

Nobra

• Resurssnål återbrukare, "smarta prylar"-skeptiker
    • Småland
Söker kvinna att dela intressen med
« skrivet: 28 jun-18 kl 14:21 »

Är du kvinna och gillar att läsa Gård & Torp, Byggnadskultur mfl om oförstörande hushållning.

Inte är fanatisk miljömupp, det räcker om du ratar plastfärg, aluminium-/plastfönster, slokbågade vita dörrar, uppsågade timmerstommar för trendiga franskfönster, fula uterum med avhugget hörn och bauta-stor grill, spa-inredda badrum, iskalla kala rum med simpla planmöbler.

Inget shabby chic eller vitfrossa!

Bra om du tycker det är naturligt med tillvaratagande av överblivet före slänga och att med förstånd använda/underhålla befintligt som bättre alternativ till att köpa senaste nya miljösmarta (oreparer-bara) som strax inte längre är senast eller smartast.

Äter någorlunda sunt av: kött, grönsaker, svamp & bär, sparsam med vitt bröd, läsk och skräpgodis.

Inser att el-bil inte är annat än att sopa miljöproblemet under mattan, produktion bilens laddade energi påverkar miljön någon annan stans än just vid bilen.

Klarar du av din identitet  utan: smink, glitter, högklackade skor, nålar och märlor i huden, tatueringar, ständigt mobil-blippande och vattenflaska i näven hela tiden tycker jag du kan skriva PM till mig om du är singel och inte vill vara det längre.

Ålder 40-70 beroende på hur barnslig/tantig du är, smal, lång & framtung inget hinder, du behöver inte vara den som är ohejdat glad/positiv.

Jag bor i timmerhus på landsbygden ca 3 mil utanför småländsk mellanstor stad, lönejobbar, inga egna barn eller djur (grannkatter hälsar på då & då), mark för egen odling finns så det räcker, flera gamla hus att vårda.

Hos mig kommer det inte in någon svårhanterad åskkänslig induktionshäll, vattenskade-diskmaskin eller köksö med slevar & bunkar på krok i taket. Däremot kanske solceller på tak för off-grid-värme via elpatron.

Tobaks-, jakt- & sportfri och går inte ens med rättvänd keps, klarar mig utan strumpor maj-sep fast jag är man!

Ev mis-matching överbryggas bäst med rätta känslan för båda!

Norae

• -
SV: Söker kvinna att dela intressen med
« Svar #1 skrivet: 28 jun-18 kl 16:22 »
Hej. Det låter kul och ser att du har humor också. Inte helt fel. Instämmer med ditt sätt att se på livet. Bor i Hälsingland och pratar helst på telefon så skicka ett pm så kan vi talas vid.
Är en attraktiv och driftig person som älskar djur och söker någon att dela livet med. Enborsktiskt lagd man som har hyfsat bra ekonomi och är smart och attraktiv.
Mvh. Norae

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser