Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Jämtland Arrendera mark till min Jurta ev köpa ödehus tomt  (läst 1696 gånger)

Bimsy

• skogen är mitt hem
    • Ångermanland
Jämtland Arrendera mark till min Jurta ev köpa ödehus tomt
« skrivet: 07 maj-18 kl 20:07 »
Nu gör vi ett nytt försök.. det är lättare sagt än gjort att få tag i mark att arrendera.
Jag har varit lite fram och tillbaka om jag skulle köpa en Yurta, Tipi, Husbil eller renovera en befintlig husvagn.
Det slutade med att jag tillslut hittade mig en Yurta/Jurta/Ger som jag har köpt. Att hitta lämplig mark däremot vart lite svårare.
Jag söker allt mellan Hammarstrand-Östersund-Åre. Jag kan även överväga andra ställen, men har mina riktigt bra vänner i dessa trakterna.
Jurtan är 6m i diameter /28kvm. Kommer behöva bygga ett litet enkelt dass i anslutning.
Gärna lite avsides från nyfikna ögon.

Är också intresserad av att köpa en ödehus tomt!
🌿👍🏻

VS

• Voluntary Simplicity
    • Dalarna
SV: Arrendera mark till min Jurta ev köpa ödehus tomt
« Svar #1 skrivet: 08 maj-18 kl 05:09 »
Hej,

Kan detta väcka ett intresse....

https://www.alternativ.nu/index.php?topic=190224.0

trailerprojekt

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 08 maj-18 kl 12:42 »
Hej Bimsy,
Jag har två kontakter strax ovan östersund som jag tänkte köpa av/hyra av. Det skulle vart gjort nu under vintern. Av olika anledningar blir det inte av.
Skicka ett PM till mig kan du få epost och nummer till dessa med hopp om att det löser sig för dig.

Ett ställe har ett ödehus, 1-2 tusen kvm mark. Inga faciliteter alls. Kanske till och med ej beboligt enligt honom. Men du och jag som har andra krav ser hellre sådant med andra ögon.
Sedan ett ställe till i angränsning med ladugård mm. 1ha mark. Där är användandet lite flyktigt ännu. Hyra, Arrende, köp. Det verkade öppet om man var rätt person.

Det finns ett alternativ till, dock inte i den närheten. Men med de förutsättningar du önskar.
Mvh Michael

trailerprojekt

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 27 maj-18 kl 10:50 »
Hur gick det för dig?
Hade du någon nytta av kontakterna norröver?

whitedicentra

• Halland
« Svar #4 skrivet: 05 jul-18 kl 12:10 »
Ja det är inte det allra lättaste, man får verkligen ligga i och vara aktiv i sitt sökande. Men den som söker finner. Söker för samma ändamål fast i Varbergs kommun Halland.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser