Dela detta:
Dags att fylla plocksidan i nästa nummer av Åter!
Har du något bra självhushållartips eller ett gott recept att bjuda på? Är det någon aktivitet, träff eller möte på gång? Är det någon bok, hemsida eller pryl du vill tipsa om?
Maila in ditt tips till petter@alternativ.nu
Alla publicerade tipsare belönas med ett gratis nummer i prenumerationspotten.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västerbotten Söker kollektiv i eller i närheten av Umeå.  (läst 2285 gånger)

ibrawan

• Ångermanland
Västerbotten Söker kollektiv i eller i närheten av Umeå.
« skrivet: 27 mar-18 kl 14:42 »
Hej

Finns det något kollektiv med självhushållningsambitioner i Umeå (eller med pendlingsavstånd)? Jag är en 38-årig man som ska flytta till Umeå för att plugga ekologi till hösten. Jag har bott i kollektiv tidigare och trivts med det. Jag tycker om odling, uppskattar avslappnat umgänge som att äta tillsammans, spela spel, kolla på film och bara sitta och prata. Jag äter gärna vegetariskt/ veganskt men har inga problem med att andra äter kött.  Jag städar, diskar och plockar alltid undan efter mig själv.
Jag har en lite snäll hund som är van med andra hundar, katter och djur.

DarkMori

• https://mias-reflektioner.blogspot.com/
    • Norrbotten
Är en kreativ, återbrukande, minimalist mor på 50+ och sjukpensionär, har en vuxen dotter hemma. Vi SÖKER permanent boende torp/gårdshus/stuga i Västerbotten/Norrbotten med wc/dusch inomhus. Möjlighet att odla, ha hund, höns men nära stad/by-affär/sjukvård/badhus-buss möjlighet, inget körkort

DarkMori

• https://mias-reflektioner.blogspot.com/
    • Norrbotten
Är en kreativ, återbrukande, minimalist mor på 50+ och sjukpensionär, har en vuxen dotter hemma. Vi SÖKER permanent boende torp/gårdshus/stuga i Västerbotten/Norrbotten med wc/dusch inomhus. Möjlighet att odla, ha hund, höns men nära stad/by-affär/sjukvård/badhus-buss möjlighet, inget körkort

Anni i skogen

• Hej och välkommen att tala om hållbara projekt :-)
    • Västerbotten
SV: Söker kollektiv i eller i närheten av Umeå.
« Svar #3 skrivet: 15 maj-18 kl 19:12 »
Hej Ibrawan,

har du hittat ett bra kollektiv? Jag har precis flyttat till en liten by en timma ifrån Umeå som heter Granö. Ska jobba här som naturguide under sommaren, kanske längre. Kanske också flytta till Umeå i September och plugga några kurser inom skogsekologi. På långt sikt letar jag också ett kollektivt/ekoby och vill gärna odla grönsaker, bygga ett tiny hus och leva nära naturen.

Hör gärna av dig - kanske vi kan drycka ett te någon gång i Umeå. Jag ska nog dit snart för att köpa böcker om lavar, moss, småkryp osv. i akademibokhandeln.

Anne-Katrin
Jag letar jobb inom hållbara projekt (naturguide, permakultur, utomhuspedagogik, naturskydd). Hör gärna av dig med tipps

ibrawan

• Ångermanland
« Svar #4 skrivet: 15 maj-18 kl 21:32 »
Jag har inte hittat något kollektiv. Ja det kan ju vara intressant att jobba för något på lång sikt, skriver ett pm till dig.

skogsmix

• Jämtland
« Svar #5 skrivet: 26 maj-18 kl 12:33 »
Hej! Är intresserad att bygga upp något tillsammans med flera likasinnade, typ odling, gemenskap, djur, osv.. skicka PM om du är intresserad!

Skickat från min iPhone med Alternativ.nu

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser