Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Villmarksliv och självhushåll  (läst 781 gånger)

grönavänner

• Värmland
Villmarksliv och självhushåll
« skrivet: 11 mar-18 kl 08:47 »
Hej! Norsk kvinna 48 år söker oxå kollektiv. Inte som att bo i ett rum i ett litet hus, men dela et stort hus/en gård eller kanskje helst flera enheter i samma grannlag/omnejd. Lite som en ekoby.  Jag håller till i Värmland och her fins plats för vagn. Det fins oxå ett tomt gammalt hus som nog behöver lite renovering i mitt grannlag. Det fins even ett annat hus som behöver mycket renovering och en rett fin gammal stuga. Stugan kan hyras på korttid. Den har lite el til lampor och att ladda mobilen tx, men man måste elda med ved och gjöra mat på gasol eller grill.  Det fins en brunn och kaminer, 2 sovrum. Möjligheter fins altså at ha en gemenskap her. Det fins lite plats för lite odling och några djur.  Jag är oxå öppen för att flytta . Det måste va vid/i fin natur. Jag har några polarhundar som behöver tränas. Är inte så int. av att kjöra runt på grusvägar i söder.  Det går ju, men tråkigt om det inte fins bra med snö på vintern.  Jag har altså hundar och tror på att det går att ha hundar tilsammans med andra djur. Det krävs forstås att man har rymningssäker hundgård och kanskje inhägnar dom andra djuren med. Har du liknande tankar om villmarkssliv, självhushåll etc i Norge eller Sverige, hör av dej :) Jag är inte vegetarian och om du är det eller inte bryr mej inte. Jag är alkohol och drogfri och gillar inte en massa rus. Ålder bestemmer du själv. Det viktigaste för mej är att man har lite gemensamma visjoner. Själv är jag int. av att odla och ha både frukt och bär, höns, bikupor och kanskje flera djur. 
« Senast ändrad: 12 mar-18 kl 08:04 av grönavänner »

Dela detta:

* Inloggade just nu

137 gäster, 4 användare
Anna 123, hsd, alternaiv, torpjens

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser