Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Gästrikland Gratis boende i utbyte mot hjälp  (läst 2651 gånger)

Aklejan

• -
Gästrikland Gratis boende i utbyte mot hjälp
« skrivet: 10 mar-18 kl 09:01 »
Hej !

Jag har en liten gård utanför Gävle där jag bor med min dotter , våra hundar och katter !
Här finns fin natur , bra ridvägar /MTB ..
På gården finns fina ängar för häst eller får , ett stall , lösdrift , hönshus ..
Jag har kunskap om odling och djurskötsel och har under många år levt relativt självhushållande men har för tillfället inga höns å hästar ... odling vill jag dra igång i mindre skala nu i vår/sommar ..

På gården finns en lillstuga med två stora rum .. trägolv , vedspis .. el ! Inget vatten indraget och utedass... (fullt möjligt att fixa tex separett inne å dra in vatten )
Om man lägger ganska mycket kärlek på stugan så skulle det bli en mysig stuga att bo i ..
Vi kan kolla upp vad det skulle kosta och se hur vi löser det .. jag söker ju en händig person som kan fixa lite själv 😋
Du som bor här får gärna vara intresserad av odling !
Här finns busshållplats inte så långt bort !
Ev så kan jag fixa jobb några dagar i månaden om du behöver få in lite pengar ...

Min dotter har ett intresse som gör att vi ofta är borta och när vi inte kan ta med hundarna så skulle jag behöva hjälp att passa dom ! Skulle kännas nice att ha någon på gården som är hemma när vi är borta ..

Om du blir intresserad så skicka ett privat meddelande så pratar vi vidare ! Berätta om dej själv och hur du vill leva .. skicka gärna med en bild på dej då det känns skönare att se vem jag pratar med !

särna

• Småland
SV: Gratis boende i utbyte mot hjälp
« Svar #1 skrivet: 20 maj-18 kl 17:05 »
Är detta fortfarande aktuellt?

Lindfors

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 12 jun-18 kl 09:39 »
Det där verkar ju vara helt perfekt för min del, men nu är det väl redan löst för er del, antar jag?!?

Skickat från min iPad med Alternativ.nu

elenalundberg

• Västmanland
« Svar #3 skrivet: 12 jun-18 kl 13:27 »
Hej
detta låter intressant, skulle vilja se stugan.
om du går in på min facebook, så ser du hur jag ser ut
mvh
elena

skogsmix

• Jämtland
« Svar #4 skrivet: 13 jun-18 kl 09:44 »
PM!

Skickat från min iPhone med Alternativ.nu

Norae

• -
« Svar #5 skrivet: 24 jun-18 kl 16:17 »
Det där verkar ju vara helt perfekt för min del, men nu är det väl redan löst för er del, antar jag?!?

Skickat från min iPad med Alternativ.nu

Är du fortfarande intresserad av att jobba på gård?

Postat med Alternativ.nu´s app

Cain.I.D

• -
« Svar #6 skrivet: 01 jul-18 kl 21:32 »
Hej!

Jag letar för närvarande efter något mer lantligt ställe att bo på och undrar ifall boendet fortfarande är ledigt?
och om det i såna fall finns några bilder?

Med vänlig hälsning Cain

Norae

• -
« Svar #7 skrivet: 05 jul-18 kl 06:56 »
Hej. Jo det är ledigt. Kan du mejla på nina@ninae.se.
För hur lång tid och när vill du flytta in i så fall. Kan du beskriva dig lite mer och även ge referenser. Mvh n

Skickat från min iPhone med Alternativ.nu

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser