Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Söker kollektiv  (läst 706 gånger)

AndersEko

• Medelpad
Söker kollektiv
« skrivet: 09 mar-18 kl 14:34 »
Hej!

Känns nästan överflödigt att skriva att man har visionen av att leva självhushållande här då många verkar dela samma dröm.
Jag har bott i två eko-kollektiv tidigare utomlands men skulle vilja starta ett nytt här i Sverige då jag tror att vi kan ha bättre förutsättningar här för att få det att fungera i längden.

Jag är själv mest intresserad av odling men absolut vänligt inställd till djurhållning då jag har förstått att de är oumbärliga för kretsloppet som behövs för en frodande gård. Jag har lite erfarenhet av allt möjligt, djurhållning, odling, restorering av byggnader etc - dock ingen expert på något ämne men jag har ett öppet sinne och är ödmjuk inför uppgiften att lära mig nya saker och dela erfarenheter.

Själv är jag 28 år ung, utbildad friskvårdskonsult och har lite av en entreprenörs-ådra som det kliar i och skulle gärna dra igång något större projekt. Min vision är att ha en liten by (eller stor gård med flera gårdshus) där man kan dela upp boende som fungerar i praktiken för familjer, ensamstående och kanske även ett boende för nyfikna studenter/volontärer.

Ser gärna på sikt att ett projekt av denna typ blir självhushållande med egen brunn och egen energiframställning (vindkraft, solenergi etc).

Tips på kollektiv som redan är igång mottages varmt - men jag är även öppen för att tänka mig starta något nytt.
Bor för tillfället i Sundsvall men är öppen för att flytta för att få leva livet på detta härliga vis.

Hojt! :)

välås

• Ångermanland
SV: Söker kollektiv
« Svar #1 skrivet: 11 mar-18 kl 07:43 »
Du har PM !

Lena

bohembohem

• Västergötland
SV: Söker kollektiv
« Svar #2 skrivet: 19 mar-18 kl 12:55 »
Glad, spontan, bohemisk, mångsysslare, livskonstnär och wannabe minimalist som helst är på utsidan av lådan

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser