Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Uppland Workshop: Naturens Apotek  (läst 555 gånger)

Rackarungens

• Uppland
Uppland Workshop: Naturens Apotek
« skrivet: 09 feb-18 kl 15:18 »
”Era livsmedel skall vara era läkemedel!” Så skrev örtkännaren Hildegard av Bingen för 900 år sedan. Varmt välkommen till Överjärva Gård på en spännande workshop i läkeväxter!

Vi går igenom olika beredningsmetoder för att utvinna läkande ämnen ur växter för att kunna skapa vår egen skonsamma medicin. Folkmedicinen är starkt förknippad med magi och därför kommer jag även att berätta om de kloka gummorna, trolldom och de mytomspunna flygsalvorna.

Du får tillverka din egen örtmedicin som du får ta med dig hem tillsammans med recepthäfte och information. Jag har även med mig olika örttinkturer och spagyriska elixir som du får smaka på tillsammans med frökex och ett värmande örtte.

DATUM: 24 februari och 26 maj
TID: Kl 13:00 – 16:00
PRIS: 900 kr
ANMÄLAN: http://www.rackarungens.se/ortmedicin/

OM FÖRELÄSAREN
Emma Kronborg är hudvårdsterapeut med inriktning på läkeväxter, samt grundare av hudvårdsserien Rackarungens. Hon syns på marknader och mässor samt håller workshops, föreläsningar och gästundervisningar runt om i landet.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser