Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad äter ni idag? Vegetarisk version.  (läst 15456 gånger)

fastfrusen

• -
SV: Vad äter ni idag? Vegetarisk version.
« Svar #60 skrivet: 04 jul-18 kl 23:15 »
Brödet var hönökaka och fyllningen var PåMackan, imatfraiche, soltorkade tomater, rivet äpple och hackad purjolök. Uppepå smetar jag äggfri majonnäs/fraiche-blandning och sen bara dekorerar med med grönsaker, frukt, ja vad man vill :)

Tackar för tipsen! Ska nog bli en smörgåstårta här snart :) Hönökaka finns inte på affären, men rostbröd funkar ju det med :)
Nu kan vi äta mjölkprodukter igen, men här finns INGEN fake-vispgrädde. Jag har kollat i alla möjliga affärer. Jag vet inte vad som är värst, att dom inte firar midsommar, eller att veganer och andra mjölkfria inte får nån vispgrädde?? ;)

Nåja, idag har det blivit ytterst torftig mat. Kvällsmaten bestod av en vitlöksbaguette (Barnen och sambon har ätit ordentligt)
Men jag frossade i sånadär "blåbär" som växer på höga buskar hos grannen. Så nån stackars vitamin har jag vel fått i mig ;) Jag har aldrig sett dem på buskar förut, bara i små plastbyttor i affären.
"If you freeze in the arctic, its because you are a lazy bastard!" ;-)

LimJans

• Dalarna
« Svar #61 skrivet: 05 jul-18 kl 06:34 »
Tackar för tipsen! Ska nog bli en smörgåstårta här snart :) Hönökaka finns inte på affären, men rostbröd funkar ju det med :)
Nu kan vi äta mjölkprodukter igen, men här finns INGEN fake-vispgrädde. Jag har kollat i alla möjliga affärer. Jag vet inte vad som är värst, att dom inte firar midsommar, eller att veganer och andra mjölkfria inte får nån vispgrädde?? ;)

Nåja, idag har det blivit ytterst torftig mat. Kvällsmaten bestod av en vitlöksbaguette (Barnen och sambon har ätit ordentligt)
Men jag frossade i sånadär "blåbär" som växer på höga buskar hos grannen. Så nån stackars vitamin har jag vel fått i mig ;) Jag har aldrig sett dem på buskar förut, bara i små plastbyttor i affären.

Amerikanska blåbär? Hade sådana i trädgården där jag bodde förut :)

christelle

• Blekinge
« Svar #62 skrivet: 12 jul-18 kl 21:40 »
Gryta med curry, vitlök, morötter, lök och broccoli, redd med kokosgrädde. Pasta till den.
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

LimJans

• Dalarna
« Svar #63 skrivet: 12 jul-18 kl 23:01 »
Gryta med curry, vitlök, morötter, lök och broccoli, redd med kokosgrädde. Pasta till den.

Det lät smarrigt!

LimJans

• Dalarna
« Svar #64 skrivet: 13 jul-18 kl 18:53 »
Kokt potatis, stekt tofu och stuvad spenat  :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser