Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  min dröm är att få arbeta på gård/hotell/cafe i naturen sommaren 2018  (läst 1324 gånger)

valerianarot

• -
Hej du som läser detta!

Jag är en 21årig kvinna som på sistone känt en stor dragning till att få lära mig mer om självhushåll, djurskötsel, jordbruk, matlagning/hotell och hur man kan leva ett enklare liv i närheten till naturen. Jag har tidigare arbetat inom hemtjänsten, förskolan samt så har jag lite erfarenhet av hotell och servering. En sommar var jag i Spanien och volontärarbetade på en farm och fick mata grisar, hästar, mocka samt lära mig mer om odling. Där förstod jag att jag vill fortsätta utforska det sättet att leva på mer, att det kanske lär bli en del av min framtid. Det är alltid något som finns i mitt bakhuvud och som jag längtar efter. Som människa ser jag mig själv som nyfiken, ärlig och öppen. Jag vet att när jag är intresserad av något, så har jag lätt för att lära mig!

Har du en gård/café/hotell någonstans i den svenska naturen, eller känner någon som har det som behöver extra personal i sommar, hör då jättegärna av dig till mig!

Har du tips på andra möjliga tjänster inom detta område som jag skulle kunna söka, hör jättegärna av dig då med. Obs, jag söker alltså ett riktigt arbete med lön.

Önskar er alla allt gott! :)

Arne på Laulumäki

• Värmland
Hej!

Skriv till Kosters Trädgårdar! Jag har jobbat där varje sommar sen 2014, både som wwoofare och som avlönad personal i restaurangen.
Det är ett fantastiskt fint ställe där man kan lära sig väldigt mycket! Kulturen där har spelat en nyckelroll i min personliga resa mot självhushåll.

Jag vet inte om de behöver personal just nu, men du kan i alla fall skicka en intresseanmälan.

Lycka till!

Norae

• -
Hej.

Om du fortfarande är intresserad finns det ett café i Hälsingland på en gård med jobb under juli. Bakning, liten gårdsbutik, utbildningar i småskalig djurskötsel mm.
Deal; 50 procent av vinst  ( efter att materialkostnader är betalda ) i lön.

Postat med Alternativ.nu´s app

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser