Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Lappland Nån som vill vara med på knasiga idéer och för den delen vettiga idéer också.  (läst 3849 gånger)

Sjaunja

• Västerbotten
Det är som en stor metallhäll, ca 50 cm tvärs över. Går fort att grädda, som i bagarstuga. Man kan göra crepes på den också med olika fyllningar. Fara på marknader å festivaler. Med en hink köpes skagenröra och lite färska grönsaker så har man färsk tunnbrödsrulle.

ensamhet

• Lappland
Det är som en stor metallhäll, ca 50 cm tvärs över. Går fort att grädda, som i bagarstuga. Man kan göra crepes på den också med olika fyllningar. Fara på marknader å festivaler. Med en hink köpes skagenröra och lite färska grönsaker så har man färsk tunnbrödsrulle.

Är det sån här du tänker på?

https://www.elgiganten.se/product/hem-och-hushall/koksredskap/46CMKANT/meteor-stekplatta-med-kant

ensamhet

• Lappland

Jag saknar de där bussarna som for omkring, tror att det finns marknad för dem. Det är väl bara det att folk vill ha vanliga jobb nu för tiden.

Det fanns en öl/brännvinsbuss ett tag, tror det var strykande åtgång.

Sjaunja

• Västerbotten

Sjaunja

• Västerbotten
Firmanamn på bagerivagnen...
Kneg med deg, Bak och fram 😊

von tratt

• Skåne
Jag bor ganska långt onorrut, men kikade in i tråden. Loppisbuss... på långtur. Som även tar emot saker alltså, för att sälja. Ad infinitum! I praktiken kan det ju bli svårt att få in säljbara varor i mängd, och marginalerna blir nog inte enastående - men känslan är så ljuv.
Bortom loppis finns kanske intresse för att plocka upp varor hos småproducenter och slöjdare att sälja längs vägen!

Fortsätt spinna på det.

Sjaunja

• Västerbotten
Loppisbuss tror jag inte det finns nåt behov av i Västerbottens inland. Gammalt jox är det ingen brist på.

Själv är bäste dräng

• Östergötland
Men ni får ta en sväng nedåt landet och se er om. Och just loppis skall man nog inte kalla det, utan snarare genuina inredningsdetaljer. En dag får ni in skälig ersättning för tunnbrödsrullar vid en fotbollsplan, en annan dag ger oskälig ersättning för en gammal skära, ett bodlås och några dörrhandtag. Man vet aldrig vilka människor som renoverar enligt Ernst, men alla blir hungriga. Och några gör ett fynd.

ThereseK

• -
Jag bor ganska långt onorrut, men kikade in i tråden. Loppisbuss... på långtur. Som även tar emot saker alltså, för att sälja. Ad infinitum! I praktiken kan det ju bli svårt att få in säljbara varor i mängd, och marginalerna blir nog inte enastående - men känslan är så ljuv.
Bortom loppis finns kanske intresse för att plocka upp varor hos småproducenter och slöjdare att sälja längs vägen!

Fortsätt spinna på det.

Här tror jag von Tratt kan vara inne på nåt.
Be kind to animals

ensamhet

• Lappland

Fortsätt spinna på det.

Min tanke var inte att få in en massa loppis prylar.
Jag har redan så jag kan fylla bussen flera gånger om och det kommer nog fram mer ur gömmorna med tiden.
Kommer man över lite saker ibland och fyller på med, så räcker det länge.

Tror mer på att successivt fylla på med andra saker som går att sälja och till slut har man ett sortiment av förbrukningssaker, som fortsätter att rulla på, samt att brödet utvecklas till nått mer.
Kanske glass, våfflor, fika eller nån enklare maträtt?
Varför inte mjukglass, hur många har det på mindre ställen?

ThereseK

• -
"Allt gott man kan stoppa i magen" säljer bäst, enligt mina erfarenheter av de marknader jag stod på förr.
Be kind to animals

ensamhet

• Lappland
Funderar på om man skulle ha med saker för försäljning i bussen, när man åker till stan för att handla eller an vänder den till något annat?

Testar att göra en marknadsundersökning här, hoppas ni röstar.

https://www.alternativ.nu/index.php?topic=189844.0

ensamhet

• Lappland
Nu är det mitt i sommaren och dags att se om det är nå intresserade?

Visionaryrealist

Önskar tiden fanns. Bygger varje dag... Annars hade jag hakat på nån galen idé kanske.

Postat med Alternativ.nu´s app

Dela detta:

* Inloggade just nu

437 gäster, 14 användare (3 dolda)
simon.arvestrand, Toll, Haans82, Ett svart får, tulsi, Madbir, bygget, carlos, torpjens, EvaS2, Embowitch

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser