Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Härliga människor i Stockholm att diskutera alternativa idéer med?  (läst 2362 gånger)

sunnavie

• Södermanland
Hej!
Är för tillfället "fast" i Stockholm på grund av studier. Men lääängtar av hela mitt hjärta till naturen och landsbygden där jag har mina rötter. Min absoluta dröm är att leva självhushållande tillsammans med min sambo på en liten gård någonstans norrut och bara äta våra egna grönsaker, skapa konst och musik och göra yoga. Men tyvärr kommer det dröja några år innan våra utbildningar är klara och den drömmen kan bli sann för oss.
Finns det någon annan i Stockholm som också sitter på liknande drömmar? Om ett kreativt och enkelt liv! Er vill jag träffa! Jag är själv i tjugoårsåldern, men det är hjärtat och själen som betyder någonting, inte åldern. Vill diskutera alternativa idéer, hur bryter man sig loss? Permakultur är jag väldigt intresserad av bland annat. Att leva hållbart!
Hör gärna av dig om du vill utbyta tankar!
Allt gott,
Olivia

André__

• Södermanland
Jag är upp för att snacka landsbygd och natur! :)

Nora82

• Bor på släktgården med katter.
    • Södermanland
Jag bor på en gård en timme söder om Stockholm.
Öppen för att snacka
Jag är Kvinna 35 och sjukpensionär så gott om tid.
I sommar blir det kaniner!

Mi Ey

Hej,

Jag med. Också fast i stan ännu ett tag. Har några småprojekt för att hålla lågan vid liv. Ses gärna, kanske en hantverksträff av något slag?   /Mi

André__

• Södermanland
Hej,

Jag med. Också fast i stan ännu ett tag. Har några småprojekt för att hålla lågan vid liv. Ses gärna, kanske en hantverksträff av något slag?   /Mi
Hej Mi, vad är det för projekt du har igång? Själv täljer jag men börjar få ont om uppslag på vad jag ska tälja :/

Postat med Alternativ.nu´s app

Mi Ey

En trädgård i en förening, som jag har stora drömmar om :) Hoppas kunna utveckla med allt möjligt, men det kommer gå lååångsamt! (Skäms för att berätta vilken nivå det är på...)

Sen har jag börjat jobba på ett litet eko-mejeri, lära mig att ysta minsann det har jag velat länge. Det ligger dessutom på på en gård med en del andra aktiviteter - och gårdsdriften känns också spännande, hur kan man få ihop det ekonomiskt.

Odlar ju lite också; balkong, odlingslåda och ett hörn i en kolonilott.

Och lite läder jobbar jag med. Vill lära mer. Och hitta någonstans att köpa läder som inte är innerstadspriser.

sunnavie

• Södermanland
Åh vad kul med så många svar! Har varit offline ett tag, men vad härligt att ni är flera som tänker i samma banor här i stan!
Någon träff av något slag vore ju himla kul ju, som du skriver Mi. Ska vi dra ihop något sånt kanske?

Kramar

• Uppland
Hej! Vi bor norr om stan, är med tomt men önskar större och flytta längre ut. Vi funderar på hur. Odlar en del och utökar lite varje år. Vore kul att ses och prata, dessvärre lite svårt med tid ibland.

Skickat från min iPhone med Alternativ.nu

sunnavie

• Södermanland
Åh vilka härliga drömmar du har "Kramar"!
Verkligen, vore riktigt kul att få ihop en träff!

KajsaN

• Småland
Hej allesammans! Finns det fortfarande intresse att träffas? Jag bor med pojkvän i uppsala och jobbar i Stockholm och längtar tillbaka till landet ☺️ Vore så roligt att dela med sig av drömmar och funderingar med er andra!

Rabarberlängtan

• Södermanland
 Hej alla drömmande!

Jag bor också i Storstockholm och vill ha ännu mera landet omkring mig än jag redan har. Drömmer om att ha några kor - jag älskar kor! Det skulle också vara härligt med den sortens utomhusarbete (på en gård) som kan ersätta promenader som motion...
Hör gärna av er om ni kommer att ses och prata!

Hälsningar Rabarberlängtan

ulandin

Jag träffas gärna och smider planer om livet utanför stan

Skickat från min iPhone med Alternativ.nu

sunnavie

• Södermanland
Så fint att vi är många som går i liknande tankar!!
Hur ska vi gå tillväga tro om vi ska dra ihop en liten träff?

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser