Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Tiny house  (läst 2298 gånger)

Bibbi

• Västergötland
Västergötland Tiny house
« skrivet: 28 aug-17 kl 22:44 »
Jag är en kvinna som har bott i Göteborg i många år, för fem år sen köpte jag ett torpställe på landet mellan Varnhem och Hornborgasjön med 1,3 hektar mark varav lite skog.
Har även köpt en manskapsvagn(Tiny house) som jag vill hyra ut, den är nu är helt och hållet renoverad, det finns el som uppvärmning, men skall även sätta in en vedspis när jag har gjort i ordning den.
Det är inget vatten eller avlopp till vagnen, vatten till matlagning etc.tar man från en kran på väggen vid torpet, det finns en 300 liters tank inne i vagnen med regnvatten från taket. Den har en vattenpump kopplat till duschkabinen och kökskranen, värms upp med en 30 liters varmvattensberedare.
Vagnen är fin, klädd med pärlspont som är målad med äggoljetempera, består av ett litet vardagsrum med en bäddsoffa och skrivbord. den är 18 kvm. Finns en komposttoalett i ett eget rum med urinseparering.
I köket finns diskbänk och skåp, samt en 80 cm säng som står på 2 Malmbyråer, i allt 9 lådor så det är gott om förvaring.
Maten lagas över gas som hyresgästen står för, själv står jag för ved, är dock tacksam för hjälp med klyvning. Då kan man även laga mat på vedspisen.
Huset ligger lite för sig själv på en återvändsväg, med några grannar på behörigt avstånd.
Ett plus om du vill vara med och odla och kanske äta tillsammans i bland.
Hade tänkt mig 3000:- i månaden inkl. el.
Om du vill läsa mer om mig och min egendom, finns jag som värd på wwoof.se, min gård heter Lidaberg.
mvh Bibbi

alex13isboho

• Gotland
SV: Tiny house
« Svar #1 skrivet: 18 sep-17 kl 07:47 »
Hej! Finns det bilder? Är det möjligt att bo där utan bil?
Mvh,
Alex

Postat med Alternativ.nu´s app

Bibbi

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 21 nov-17 kl 12:13 »
Nu finns det en nästan klar hemsida om ni vill titta på bilder, under Uthyres
lidaberg.se

Bibbi

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 21 nov-17 kl 12:18 »
Det finns också en drängstuga att hyra, nyrenoverad.
Se hemsidan: lidaberg.se (under uthyrning)

Bibbi

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 02 sep-18 kl 03:39 »
Tiny house är ledigt, hyra 2500:-/inkl. el. Se hemsida: lidaberg.se. Svara helst med pm här.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser