Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Transport av 5,5m träslanor  (läst 567 gånger)

Bimsy

• skogen är mitt hem
    • Ångermanland
Transport av 5,5m träslanor
« skrivet: 23 jul-17 kl 17:00 »
Hejsan hopp! Vet inte om det är rätt område att skriva detta på. Men
Tänkte köpa en tentipi från södra delarna av landet men har ett litet problem. Tyget är inga problem att frakta. Men de 5,5m långa träslanorna. Hört att man kan skicka med det med tomma lastbilar som har vägarna förbi. Men hur får man tag i dem? Eller går det på något smidigt sätt att transportera med tåg eller är det någon som ska från Växjö upp till Sollefteå som har lust att ta med dessa? Självklart får ni en peng för det oxå! Eller blir det enklare och billigare att fixa nya träslanor utav gran? Vad kostar det att köpa träslanor av gran? Någon som vet? Alla tips mottages!
🌿👍🏻

ensamhet

• Lappland
SV: Transport av 5,5m träslanor
« Svar #1 skrivet: 23 jul-17 kl 17:15 »
I oktober kan jag frakta rubbet om du vill.

Svart

• tills jag hittar något mörkare
    • Västergötland
    • Min butik på Etsy.com
SV: Transport av 5,5m träslanor
« Svar #2 skrivet: 15 aug-17 kl 23:10 »
Du kanske har någon i närheten som sysslar med gärdsgårdsbygge? Det är nåt att googla efter åtminstone, de bör ha koll på vad granslanor kostar och vem som kan tänkas sälja.
Idag har jag inte sett en enda fotgängare som saknade reflex. Tänk på det.

Dela detta:

* Inloggade just nu

511 gäster, 10 användare (1 dolda)
127, MickeMård, Larus Canus, Taeronai, kentaur47, Thomas_, olivia.k, skogsfe, karsan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser