Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Snäll Fjällko och tjurkalv  (läst 1191 gånger)

tessg

• -
Västergötland Snäll Fjällko och tjurkalv
« skrivet: 05 jul-17 kl 20:01 »
Snäll och mysig Fjällko född 2011 säljes. Går att leda i grimma och gillar att bli borstad, skulle passa utmärkt som hushållsko för den som vill handmjölka. Har fått två kalvar, en 2014 och en i år, hon är en bra mamma och har haft väldigt lätta okomplicerade kalvningar. Jag hade tänkt att hon skulle vara min hushållsko men tyvärr har det berömda vardagspusslet inte riktigt gått ihop så jag har bara mjölkat någon enstaka gång.
Säljes ihop med sin tjurkalv som är född i april i år, 8500kr+moms för båda, eller utan kalv för 7500kr+ moms men kan i så fall flytta först till hösten då jag vill att kalven skall ha sin mamma ett tag till. Pappan till kalven är Fjällnära. Är någon intresserad av att köpa bara tjurkalven till hösten så finns även det alternativet.
Jag säljer även två Rödkullekvigor, se separat annons.
Vi finns utanför Göteborg.
0736-381060
Rödkullor och Fjällkor, Gotlandsfår, Nordsvensk häst, Hedemorahöns, Fransk Vädur och Svensk Päls kaniner, vaktlar, hund & katter.
Nästa projekt: skaffa grisar!

tessg

• -
SV: Snäll Fjällko och tjurkalv
« Svar #1 skrivet: 07 dec-17 kl 12:17 »
Sålda!
Rödkullor och Fjällkor, Gotlandsfår, Nordsvensk häst, Hedemorahöns, Fransk Vädur och Svensk Päls kaniner, vaktlar, hund & katter.
Nästa projekt: skaffa grisar!

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser