Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höna eller tupp?  (läst 2791 gånger)

Lotta Hansen

• Skåne
Höna eller tupp?
« skrivet: 01 jul-17 kl 22:31 »
Hej, jag har köpt denna lilla hen som Faverolle tupp... Någon som kan säga om det är en höna eller tupp och vad det kan vara för ras/blandning av. Den har skägg precis som Faverolle. Kan ju vänta och se om den lägger ägg,  en är ju nyfiken. Är ca 15 veckor.

Postat med Alternativ.nu´s app

Lotta Hansen

• Skåne
SV: Höna eller tupp?
« Svar #1 skrivet: 01 jul-17 kl 22:32 »
Det gäller den mörkare.

pytte

• -
« Svar #2 skrivet: 03 jul-17 kl 13:54 »
Skulle spontant säga höna om det är den till höger, faverolletuppar kan man se vid 3 veckors ålder. De har svarta fjädrar.

Har en engelsk cocker,  welsumer, stor laxfärgad faverolle, blomme och  blandras höns.

pytte

• -
« Svar #3 skrivet: 03 jul-17 kl 19:18 »
Aj då såg inte den andra kommentaren när jag postade min kommentar 🙄

Har en engelsk cocker,  welsumer, stor laxfärgad faverolle, blomme och  blandras höns.

Lotta Hansen

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 03 jul-17 kl 22:57 »
Ja, den är väldigt svårt att bestämma. Ena dagen tycker jag höna och nästa dag tupp...

pytte

• -
« Svar #5 skrivet: 04 jul-17 kl 07:54 »
Fast jag skulle nog gissa på en höna ändå, verkar ha den kroppsformen. Inga långa spetsiga fjädrar på halsen eller stjärtfjädrar?

Lotta Hansen

• Skåne
« Svar #6 skrivet: 05 jul-17 kl 20:44 »

Halsfjädrarns har jag faktiskt inte tänkt på, tack för tipset!😊 Än så länge är det ju en väsentlig skillnad mot min tupp.

Simme

• -
« Svar #7 skrivet: 27 aug-17 kl 13:10 »
Säkert redan löst vid ju det här laget, men nån faverolletupp ser det inte ut att vara. Ser ut, som tidigare inlägg menar, som en höna i kroppsform. Faverolle-mix?

Livet på landet☘

• Bohuslän
« Svar #8 skrivet: 27 aug-17 kl 17:56 »
Höna. Lätt

Lotta Hansen

• Skåne
« Svar #9 skrivet: 28 aug-17 kl 08:28 »
Tack för alla svar. Inga ägg än (om de inte är gömda i trädgården.. ), men om inte tuppen är glad för andra tuppar så är det en höna😉.

Dela detta:

* Inloggade just nu

662 gäster, 1 användare
Hans Hultén

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser