Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Medvandrare på livets utmanande väg  (läst 2383 gånger)

ylvak

• Allt kommer till den som vill.....eller?
    • Västergötland
    • Vita Creo
Medvandrare på livets utmanande väg
« skrivet: 21 maj-17 kl 15:32 »
Finnes 47 årig människa(female) med fler drömmar och idėer än vad som får plats i huvudet, de svadar ur munnen oxå..... vad jag vill ha är en man med liknande och att bolla dem med. Prata ihop oss, planera och genomföra tillsammans. Stora som små projekt. Är en sk. stark kvinna, en sort som lätt blir ensamma... jag är trött på det, för egentligen är jag stark-skör. Betydligt större utmaning att visa sig sårbar dock.... vill även få detta i en relation; känna, visa känslor och vill att min partner är trygg med att göra detsamma.
Händig, praktisk, starkt intellekt, skojsig och "barnslig" boendes i torp i skogen med 10 årigt barn och 3 katter.
Västergötland 4 mil nordost om Göteborg.
Flyttbarheten? Allt är möjligt, vill inte stänga några dörrar även om jag sjunkigt djupt ned i hemmatrakten.
Ibland drömmer jag om att flytta till Spanien.... åtminstone på höst, vinter, tidig vår. Kallt hus, snöig väg och bråkande bil - det måste finnas ett enklare liv!
Jobbar heltid, vill ned i tid, men då måste ju lönen upp rejält - mao fast i ekorrhjulet . Är ingen Svenne-banan dock, räknas nog dom semi-behem.... ;-)
Annars är jag emot fackindelningar, kategoriseringar och värderande förhållningssätt. Vill vara fri!

Har hängt här på forumet sen minst 10 år. Drömmen om självhushållning sen tonår.... just nu är det vår och jag skördar Ramslök - jag finns här medans jag väntar på dig!

Ta hand om dig

Postat med Alternativ.nu´s app

48 årig tjej fast inte en dag äldre än tjugosjutton.

Norae

• -
SV: Medvandrare på livets utmanande väg
« Svar #1 skrivet: 22 maj-17 kl 10:34 »
Hej. Intressant läsning. Känner som du. Men jag är ingen man.
Bor ensam på en hälsingegård. Här kan man driva självhushåll med lantrasdjur och odlingar. Hur ser DN sommar ut?
Komoanjonskap?
WWW. Halsingegarden.se

ylvak

• Västergötland
    • Vita Creo
« Svar #2 skrivet: 22 maj-17 kl 17:04 »
Hej Norae
Ser att du har egna trådar och söker sällskap. Du får nog hålla dig i dem.
Lycka till
:-) /Y

ylvak

• Västergötland
    • Vita Creo
« Svar #3 skrivet: 23 jun-17 kl 12:01 »
Trevlig Midsommar! 🤗

Non Profane

• Dalarna
« Svar #4 skrivet: 16 nov-18 kl 01:04 »
Intressant, pratar gärna vidare.

ylvak

• Västergötland
    • Vita Creo
« Svar #5 skrivet: 07 feb-19 kl 19:08 »
Jag tog faktisk den där flytten till Spanien. Gran Canaria blev det. Sålde torpet och stack. Något många bara drömmer och snackar om.
Jag hade dock min dotter att förhålla mig till. Att få ngt för mig att bo i och jobba med hade nog funkat, jag hade oxå lärt mig språket såsmåningom. Det hade blivit ensamt, mycket, mycket ensamt. Inte många alternativisar på Grancan.... men såklart hade jag lärt känna folk tillslut. Lilla tjejjen längtade dock så mycket hem till sina kompisar i Sverige att jag såg inte möjlighet till något annat än att vända kosan till Svedala igen.
Nu är mitt alternativa liv minimalt... på väg in i en 2:a i ett kommunalt bostadsområde. Jag får väl odla på balkongen och ha bokashi under diskbänken!  Yess Yess Yess

Tångräkan

• Åland
« Svar #6 skrivet: 07 feb-19 kl 20:17 »
Så härligt ändå att du vågade! Man vet ju inte om man inte testar. Och tack för att du delar med dig. Vem vet, det kanske finns en mening i detta också. Ge inte upp. Massor av pepp och lycka till med bokashin!  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

35 gäster, 4 användare
Sommarö, forestman78, sakletaren, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser