Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Smarta självhushållarknep, goda råd, aktiviteter, böcker, hemsidor eller prylar.
Maila petter@alternativ.nu Max 500 tecken och gärna bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  starta själavårdspensionat på landet  (läst 1706 gånger)

allmogekvinnan

starta själavårdspensionat på landet
« skrivet: 10 maj-17 kl 07:13 »
Finns det några behandlingspedagoger/assistenter, kristna själavårdare, läkare som tror på örter som medicin, lantbrukare m.fl som har eller vet om något ställe där det passar att starta själavårdspensionat. Själv är jag utbildad massageterapeut, kokerska och snart färdig undersköterska. Bor i Småland, men är flyttbar. Söker likasinnade som vill ha en bygemenskap med ekologisk odling och djurhållning, laga mat, baka, konservera, ysta, kärna smör, sy kläder, väva, spinna, göra keramikföremål och annat hantverk, utbyta tjänster m.m. Jag vet att ni finns, men var? som tar ansvar för vad ni äter, dricker, känner och tänker och vill ta sig ur ekorrhjulet. Som förstår att lyckan här på jorden är att alla ska må bra;få sina behov tillfredställda. Att älska din nästa så som dig själv.

Nina W

• Värmland
SV: starta själavårdspensionat på landet
« Svar #1 skrivet: 10 maj-17 kl 19:36 »
Jag ær intresserad, men jag ær "bara" underskøterska. Jag bor bara några km från Sandvikengården och dær går det att bra att hyra in sig før att ha alla møjliga kurser, och æven sjælavård om man har den kompetensen. Jag bor i Brunskog, Værmland och dær finns en hel del "alternativfolk", men tyværr inte kristna. Jag tror visst att man kan anvænda en del ørter som medicin men jag tror ænnu mer på "helhetstænkande". Fler sjukdomar æn vi tror kan sækert botas utan ens ørter. Om du skickar ett pm med ditt tele nr så ringer jag upp.

snowbird

• Taget för 1 vecka sen
    • Lappland
« Svar #2 skrivet: 11 maj-17 kl 23:52 »

Hej

Jag är åxså intresserad av detta du beskriver men jag är varken kristen,läkare eller ens utbildad inom sjukvården
Däremot är jag en ört Qvinna och stor kraft mot svåra sjukdomar helt på naturlig väg
Dessutom är jag ekologisk och älskar ull och dans och mycket annat som passar på en gård,dessutom har jag gröna fingrar

Känner du för att höra av dej så gör det
Det skulle vara roligt
Ha det gott
Hälsar Snowbird/Nicole

trinity

« Svar #3 skrivet: 15 dec-18 kl 13:10 »
Så fin idé! Själavårdspensionat! Aldrig hört talas om det, men det låter ju underbart. Är det fortfarande aktuellt? (Jag har både utbildning och tro..) 😊☀️Allt gott!

Vedklyvaren

• Värmland
« Svar #4 skrivet: 23 dec-18 kl 10:14 »
 Är svag i tron men jag har en plats!

båten

• Södermanland
« Svar #5 skrivet: 08 jan-19 kl 18:45 »
Hej Vedklyvaren,
 Menar du att du har en plats att upplåta för start av naturligt själavårdande kristet hälsohem, el vad för plats har du?  Hälsar Båten

Vedklyvaren

• Värmland
« Svar #6 skrivet: 09 jan-19 kl 20:13 »
Hej på er. Jo har har en enslig ödegård utan verksamhet just nu.

docswood

• -
« Svar #7 skrivet: 09 jan-19 kl 20:25 »
Hej på er. Jo har har en enslig ödegård utan verksamhet just nu.

Vart då?

//doc

Vedklyvaren

• Värmland
« Svar #8 skrivet: 09 jan-19 kl 20:42 »
Värmland

docswood

• -
« Svar #9 skrivet: 09 jan-19 kl 22:20 »

ulandin

« Svar #10 skrivet: 26 feb-19 kl 15:12 »
Hej!
Jag är intresserad. Socionom, med div utbildningar inom kroppslig och mental egenvård i bagaget. Dock ej kristen.
Ulrika

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser