Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne vagnsboende finnes i mitt/öst skåne  (läst 2688 gånger)

Annalinnea

• Skåne
Skåne vagnsboende finnes i mitt/öst skåne
« skrivet: 22 apr-17 kl 19:55 »
Hej.

Jag är en kvinna med två deltidsboende barn.
Vi bor i ett hus (under maklig renovering) på en stor tomt mitt i skåne.

Länge drömde jag om att skapa något tillsammans med andra, men vid någon tidpunkt förstod jag att om något skulle hända fick jag göra det själv, och där är jag nu. Med kraft och lust att driva mitt eget och mig själv.
Men för den skull måste jag inte ha allting för mig själv.
Här finns plats för fler.

Vagnen, platsen:
Jag har en vagn som står tom, just för att jag tänker att det vore trevligt att ha någon boende där.
Det är en liten vagn, som nog passar för en person, med ett sovrum och en pytteliten köksdel.
Den är varken överdrivet fräsch eller obeboelig.
Tanken är att jag ska flytta den lite så att du får en egen liten trädgård på baksidan av ladan.
där finns även ett litet tak med plats för diskrum sommartid.
Jag har inte provat att bo i den vintertid, men den är isolerad.
Det går att bo i den som den är, men den skulle må bra av att bli lite ompysslad, den har börjat läcka litegrann, och jag har fixat det tillfälligt, men en något större insats behövs på sikt.

Gården:
Jag odlar grönsaker, och renoverar huset i maklig takt, förra året bytte jag tak, och tog det lite lugnare med odlandet, i år har jag beställd lite mer fröer, och kört upp en del odlingbäddar, om den som bor i vagnen vill haka på de odlingarna, eller göra egna fristående odlingar så finns alla möjligheter.
Årets husprojekt är att fixa ett badrum inne, vilket ännu inte finns. Min far är en sprudlande pensionär och tar en del plats i byggandet.
Jag har katter, och hoppas på att få ankor i vår. (här finns både damm och gott om sniglar, ankor vore ett givet inslag)
Här finns lite betesmark som nog skulle räcka åt ett par får exempelvis, men jag känner inte att jag har tid eller lust med arbetet att hägna in eller ta hand om större djur, inte på egen hand i alla fall.

Det går skånetrafik mot sjöbo med ett fåtal avgångar/dag på gångavstånd härifrån. Det finns en livsmedelsaffär inom cykelavstånd.

Du:
Du är en person som tar hand om dig.
Du är en person som vill bo på landet, och ha det enkelt.
Om du vill odla, ta hand om djur eller spelar något instrument tycker jag att det är kul.
(Jag spelar själv folkmusik)

Jag tänker mig att vi har våra egna hushåll och sköter oss själva i första hand, men att det kan vara trevligt att äta ihop ibland och göra saker tillsammans också. Som ett slags kollektiv med stort eget utrymme.

I övrigt så är det ju så att vi måste klicka med varandra, men det märker man när man ses.

Jag tänker mig att hyra ut boendet mot pengar eller arbetstid, under kortare eller längre tid.

hör av dig vid intresse.

fred och kärlek.

Annalinnéa

« Senast ändrad: 22 apr-17 kl 20:22 av Annalinnea »
odlar och äter, bygger och bor.

Benke bus

• Skåne
SV: vagnsboende finnes i mitt/öst skåne
« Svar #1 skrivet: 22 jun-17 kl 08:19 »
Hej ja heter Bengt o är en ungdomlig kille 50 år
Undra om vagnen är ledig
Är händig o kan hjälpa till om det behövs
Söker ett enkelt ställe bo på
Är lugn o gör inget väsen av mej
Hör gärna av dej Mhv Bengt

eija

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 22 jun-17 kl 11:20 »
Hejsan
Är en 62-årig kvinna som troligtvis går i pension nästa år.

Behöver billigt boende längre tid . Har barn och barnbarn. Är
särbo o vistas på en annan ort då o då.

Gillar djur (har inga själv)  o natur. Halvsocial. Kan hjälpa till med lite smått o gott / "fixare".

Pålitlig och ärlig.

Bor i en lägenhet i Hörby, 3 månaders uppsägningstid. Har bil och kör gärna.

Vore roligt om du hörde av dig   via e-post     eijapersson@hotmail.com   / vi kunde träffas och pratas vid   -kolla om kemin stämmer  :)

Är inte hemma nästa vecka, men kan läsa mailen.   Telefonkontakt senare!
Med vänlig hälsning Eija  (finskfödd)

SandraSol

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 28 jul-17 kl 07:16 »
Hej!
Fortfarande aktuellt? :)

N.grossmann

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 26 nov-17 kl 15:57 »
Hej ,

Jag heter Nina och söker lite mark i mitten av Skåne för att få sätta min friggebod på 15 kvm. Tänker att jag skulle vilja hyra en bit mark i lite mer än 1 år.

Är otroligt intresserad av det du beskriver.
Om du tycker det låter intressant med min friggebod hör gärna av dig, så berättar jag mer.

Jag skulle också vilja veta hur nära din går ligger en tågstation och ett samhälle.

Hoppas höra av dig.

Vänligen Nina

praline1

• 100%bondmora med djur
    • Småland
« Svar #5 skrivet: 26 nov-17 kl 16:50 »
Hej ,

Jag heter Nina och söker lite mark i mitten av Skåne för att få sätta min friggebod på 15 kvm. Tänker att jag skulle vilja hyra en bit mark i lite mer än 1 år.

Är otroligt intresserad av det du beskriver.
Om du tycker det låter intressant med min friggebod hör gärna av dig, så berättar jag mer.

Jag skulle också vilja veta hur nära din går ligger en tågstation och ett samhälle.

Hoppas höra av dig.

Vänligen Nina

Postat med Alternativ.nu´s app
Bor i mitt lilla hus med hundar katter höns kaniner och gubben Pettson

Mikael Blomster

• Uppland
« Svar #6 skrivet: 15 dec-17 kl 03:05 »
Hej, är det ännu aktuell annons? M Blomster

Pontus Carlsson

• Västergötland
« Svar #7 skrivet: 28 mar-18 kl 15:11 »
Hej!
Finns det möjlighet att bo i vagnen nu under sommaren?
Var i Skåne ligger denna idyll? :)

Gösen

• Övriga världen
« Svar #8 skrivet: 20 aug-19 kl 11:57 »
Hej!

Jag letar efter någonstans där jag kan ställa min husbuss och bo i den samtidigt nu under hösten fram till februari, skulle ditt ställe kunna vara ett alternativ? betalar självklart för mig efter överenskommelse

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser