Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Södermanland Gårdskollektivet backen söker nya medlemmar!  (läst 2039 gånger)

Kollektivet Backen

• Södermanland
Södermanland Gårdskollektivet backen söker nya medlemmar!
« skrivet: 30 mar-17 kl 23:12 »
Backen är en torpargård från 1700talet på fyra hektar som vi hyr. Den ligger i Mölnbo mellan Järna och Gnesta, omgivet av skog och åkrar men nära pendel. Vi har ett tillsammanshushåll med odlingar och djur. Standarden är enkel och ingen av oss lönearbetar särskilt mycket för att ge plats åt gemenskap och gårdssysslor. Två personer ger sig nu ut på nya äventyr efter fem och sju års tid. Vi blir fem vuxna och två barn kvar. Vi bor i olika bostäder på gården och har ett hus med kök och gästrum samt ekonomibyggnader gemensamt. Du som flyttar in måste på sikt skaffa egen bostad, vagn eller liknade.

Hör av dig om du är intresserad och berätta lite om dig själv och hur du vill leva.

Det går också bra att ”wwoofa” på gården.

Med vänlig hälsning
Vi på Backen

Backen
Långbro 20
153 96 MÖNBO

kollektivetbacken@gmail.com

Mustapeikko

• vänemöinen,gandalf,snusmumriken och jag
    • Norrbotten
SV: Gårdskollektivet backen söker nya medlemmar!
« Svar #1 skrivet: 03 jul-17 kl 19:38 »
Jag och min tjej skulle eventuellt kunna vara intresserade...men vad menas med så småningom ? Med andra ord...hur snart måste man skaffa fram en vagn eller dylikt? Vad är alternativen till vagn?

Vh Jimmy

...kan skriva mer i ett pm om det behövs

Tvilling

• Vill bo vid vatten och grönska. Gräva i jorden.
    • -
SV: Gårdskollektivet backen söker nya medlemmar!
« Svar #2 skrivet: 09 jul-17 kl 18:21 »
Hej!
Tanken och drömmen om kollektivboende har jag länge haft groende utan att den har fått komma till skott.
Jag har vuxit upp på landsbygden i ett annat land, och mina föräldrar var nästan helt självförsörjande.
Dock i hela mitt vuxna liv har jag bott i städer och längtan tillbaka till ett enklare  och mer jordvänligt liv har blivit starkare och starkare.
Jag bor ensam med mina två barn. Hur ser boende möjligheterna ut innan man har hunnit skaffa egen bostad?
Hur ligger gården till? Är körkort och bil ett måste?

"Blickar upp mot himlavalvet, silar den svarta myllan mellan tårna"

Dela detta:

* Inloggade just nu

209 gäster, 5 användare (1 dolda)
Krogsmåla, ärt, carlos, Lasse-hatten

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser