Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Halland 34 årig kvinna söker en man som också älskar naturen  (läst 2162 gånger)

Solrose

• Halland
Halland 34 årig kvinna söker en man som också älskar naturen
« skrivet: 27 feb-17 kl 17:26 »
Hej,
Jag älskar naturen och min dröm är att bo på en gård med djur och stor trädgård och vara mer självförsörjande. Jag bor i Halland sen fyra år, men kommer från Dalarna (Jag är flyttbar).

Jag är trädgårdsnörd (det är också mitt yrke eftersom jag är trädgårdsmästare). Så det blir mycket odlingsexperimenterande. Jag tycker också om att måla, teckna och skriva små berättelser. Träning och yoga är också viktigt.
Bland det bästa som finns är att vara ute i skogen eller vid havet med min stora glada hund, och ha med sig en god matsäck.

Som person är jag nyfiken, kreativ, konstnärlig, och även lite envis. Jag är också en högkänslig person vilket kan vara både en styrka och en svaghet. Det kanske inte är så lätt att lära känna mig, men när man gör det märker man att jag är go och glad .

Jag har förstått att det inte kommer komma någon och knacka på dörren. Man måste ge sig ut i världen och visa att man finns.
Jag har fått höra att jag har ett stort hjärta och fått rådet att söka efter likasinnade.
Det viktigaste hos en person är att det är någon som älskar naturen och kanske också har lite humor och glimten i ögat :)

Jag längtar verkligen efter att leva tillsammans med någon och skapa något tryggt och fint ihop.
Kram

Tirfing

• Per aspera ad astra
    • -
SV: 34 årig kvinna söker en man som också älskar naturen
« Svar #1 skrivet: 02 mar-17 kl 10:54 »
Trädgårdsnörd, trädgårdsmästare och naturälskare, låter som jag skrivit annonsen, förutom att jag är man och 48. Lite för gammal för dig m.a.o....
Lycka till med sökandet, jag hoppas det dyker upp någon trädgårdsmästare i min ålder så småningom... :o

Patent Ecodoor

• Ångermanland
« Svar #2 skrivet: 03 mar-17 kl 09:30 »
  Hej,

Jag är rätt nyfiken på dej,  Ett PM jag kan sända ett sådant när läge ges!

ha det väl!

Varghjärta

• Utveckling, utmaningar, lärdom och äventyr!
    • Västerbotten
« Svar #3 skrivet: 03 apr-17 kl 12:43 »
Hej!

Jag har en gård - med tio hundar!  ;D Hundarna har jag pli på  ;) men trädgården...  ??? En trädgårdsnörd är lite av min dröm!

15 hektar mark, varav 10 är skog (den är det ordning på) - vildvuxna, underbara ängar, och nån slags rester nån gammal trädgård runt huset: väldigt mycket totalt övervuxna hallonsnår, vinbärsbuskar (som fortfarande är väldigt fina faktiskt) både röda och svarta, jordgubbsland, finns det rester av också, rabarber... syrenbuskar stora som... jag vet inte vad! Hägg. Björk. Och en mängd andra buskar, snår och allt vad det är, här och där, i en salig röra. Det enda jag sått är nässlor - och det misslyckades!  ;D

Gården gränsar åt vatten - på två sidor. En liten skogstjärn i väster. Ett stort träsk (med väldigt mycket fågel- och viltliv) i öster. Mellan dem, tvärs över gården, porlar en liten bäck - som jag gjort fördämningar i (för att det ska porla mer). Hundarna älskar den! Jag också. Har byggt ett enkelt "naturgym" nere vid den. Och en hundgård, precis invid kanten av bäcken.

Jag är verkligen INGEN trädgårdsnörd. Men jag vet att det går att odla - mycket här, även ätbart. Och äter gör jag! (Är vegetarian sedan en herrans massa år!) Så en grön, ätbar trädgård vore fullkomligt underbart! Men jag har varken energi, intresse eller kunskap, engagemang för den själv...

Jag ägnar verkligen det mesta av min tid till hundarna, i skogen. Dock skulle jag gärna ta emot besök! Ibland. Särskilt sommartid.

Kärleken har jag inte mycket hopp om. Gav nog upp nån gång längs vägen...? Tycker att jag fått min beskärda del! Tror jag. Det är i vart fall inget jag tänker på... planerar inför eller hoppas på, ens drömmer om! Jag är väldigt engagerad i mina hundar. Det tar nog upp mycket av mig - även emotionellt. Har två valpar nu. Annars är de flesta av hundarna rätt gamla, dock ännu mycket aktiva och friska!

Jag är själv rätt gammal (45) också - men väldigt rask och fysiskt aktiv!  ;D

Är inte flyttbar i nuläget - med alla dessa hundar, men har lite planer på att flytta, sedan då bara den yngre generationen finns kvar, längre norrut... Nya marker att utforska. Älskar verkligen skog och mark! Och hundar! Och livet, friheten. Lite av en akademiker är jag också, i botten - för läääänge sedan. Och f d munk/ yogi (bott i Indien).

Tillbaks på min ensligt belägna skogsgård, uppe på en höjd, mellan ett stort träsk och en liten skogstjärn, omgiven av tallskog och berg! Tillsammans med nio underbara hundar. Har tidigare levt som (hindu)munk, i Indien, under många år... Återvänder nog dit, så småningom.

Gårdsman

• Dalarna
« Svar #4 skrivet: 09 jun-17 kl 11:07 »
Hej Solrose! Jag har skickat Pm till dig, hoppas du läser det

Postat med Alternativ.nu´s app

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser