Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Svensk gul anka- ägg och vit italiensk/skånegåsägg  (läst 1539 gånger)

stanski

• -
Västergötland Svensk gul anka- ägg och vit italiensk/skånegåsägg
« skrivet: 31 jan-17 kl 18:00 »
Hej! Vi driver en ekologisk småskalig gård på Kinnekulle och kommer att ha ankägg och gåsägg för kläckning till salu i vår. Våra ankor och gäss matas med 100% ekologiskt foder och är frigående utomhus året runt. Svensk gul anka är renrasig men inte genbank (vi köpte äggen från en gård som var genbank, men kläckte äggen själva) och gässen är en blandning av Skånegås och Vit italiensk gås. Ankäggen säljer vi för 20 kr st och gåsäggen säljer vi för 35 kr st. Kunden står för frakt och paketering om ni inte vill hämta på plats. Kontakta oss om ni vill köpa 30 dagar gamla eller 10 veckor gamla djur. Vi har inte internet hemma på gården så smsa eller ring för beställning: 0707632264. Vid intresse att se fler bilder på våra djur: se vår facebooksida "Rivendällgården på Kinnekulle". Med vänliga hälsningar Therese och Joseph Ernedal

drakvinga

• Småland
SV: Svensk gul anka- ägg och vit italiensk/skånegåsägg
« Svar #1 skrivet: 31 jan-17 kl 22:54 »
Hej. Jag skulle gärna ställa mig på kö för gåsägg 10 st.
de behövs skickas
Mvh
annika
Bor på stor gård i kronoberg. med man barn och djur

stanski

• -
SV: Svensk gul anka- ägg och vit italiensk/skånegåsägg
« Svar #2 skrivet: 10 feb-17 kl 13:54 »
Hej Annika, du får gärna smsa eller ringa mig om din beställning för att bekräfta den och ge mig din adress mm. Vänliga hälsningar Therese

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser