Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Djurskötare sökes  (läst 1276 gånger)

Anja D

• Gårdsmejerist
    • Småland
Djurskötare sökes
« skrivet: 24 jan-17 kl 17:33 »
Jag söker någon som vill ta hand om 15-20 mjölkkor i sommar.
Jag har ett litet gårdsmejeri i norra Småland och tar hand om en liten del av mjölken från våra SRB-kor och gör ostkaka, färskost med mera.
Min föräldragård, som är ett Natura 2000-område med fina ängsmarker, ligger fyra mil härifrån. Jag planerar att i sommar skicka dit några kor på sommarkollo och ta tillvara en del av den mjölken för hårdostproduktion, dels för att hålla marken i hävd, men också för jag tror att den floran skulle kunna ge en extra bra smak på produkterna.
Då det är lite för långt för mig att åka varje dag söker jag någon/några som är intresserade av att mjölka.
Bostad finns. Jag ser fram emot ett gott samarbete.
/Anja

allmogekvinnan

SV: Djurskötare sökes
« Svar #1 skrivet: 14 maj-17 kl 21:40 »
Hej!
Låter väldigt intressant. Jag har gått lantbruksutbildning i 1 år. Vill lära mig att ysta, kärna smör m.m. Jag drömmer om att leva lite självförsörjandeliv. Jag bor i Småland. Var ligger detta mejeri?
Svar till: rosen.friskvard.rmk@gmail.com

Etdaisy

• Småland
SV: Djurskötare sökes
« Svar #2 skrivet: 17 jun-17 kl 16:59 »
Hej är tjänsten tillsatt än? Annars intresserad skicka ett mejl till tilda6000@hotmail.com
Mvh Mathilda

Dela detta:

* Inloggade just nu

486 gäster, 10 användare (1 dolda)
torpjens, donderboss, Radar, Ett svart får, tranberga, LimJans, grimbart, Ricbot, I_am_mine

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser