Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Söker kollektiv/vill flytta ihop i Halmstad  (läst 959 gånger)

queerio

• Halland
Söker kollektiv/vill flytta ihop i Halmstad
« skrivet: 23 jan-17 kl 23:32 »
Hej!

Jag vill bo ihop med en eller två personer, strax utanför Halmstad. Alltså inte i centrum helst, men inte på landet.
Skulle vilja flytta in någon gång under våren, eller tidig sommar, 2017. Jag har bott i olika kollektiv under ca 10 år, i olika städer, och nu senast ensam i en etta. INTE MIN GREJ! Så nu är jag väldigt sugen på att bo tillsammans igen! Så peppad. Har du ett rum tomt, eller ska vi söka tillsammans?
Ok, vad jag söker och vem jag är..

Jag söker dig (/er) som:
- Är självklar feminist, antirasist, annat gott och vänster (obviously, haha)... Alltså inte bara säger "Jag är feminist", och sen tycker det är onödigt att ifrågasätta sig själv. Du som tycker detta är kul och viktigt :)
- Gärna har en normbrytande sexualitet/könsidentitet. Det har jag å det e gött med liknande erfarenheter! Ej ett måste obs!
- Tycker att kommunikationen mellan oss i kollektivet är jätteviktig och vill utveckla den.
- Inte vill bo med pälsdjurskompisar. Jag är allergisk :/
- Gillar att ha lite ordning och reda. Att du inte tycker det är hemskt med typ lappar på hyllorna i köket om vad som står var, eller att fixa så att matlådorna inte faller över en när en öppnar skåpet....... :) Jag är obs inte pedant.
- Som också vill ha ett städ- & syssloschema.
- Gärna äter annat än kött.
- Som gärna har vänner hemma, men inte hela tiden och inte festar hemma flera gånger i månaden.
- Som vill lära känna mig/oss och (om det funkar) umgås i kollektivet. Men att vi alla samtidigt har något/vill ha något att göra utanför kollektivet också. Typ vänner/aktivitet/jobb...
- Som inte i förväg planerar att flytta om ett halvår. Det är superkul att flytta runt, I know! Men jag vill bygga på ett stabilare boende.

Jag är...
en 30-årig halmstadsbo, som efter 10 år i olika städer (senast sthlm), valt att stanna här. Kom på att det är en väldigt fin stad, lyxigt att kunna bada i havet och cykla överallt! Senast bodde jag i Sthlm och hade olika kreativa yrken. Just nu är jag på ett bibliotek och tycker det är himla fint.
Om vi ska köra "det jag brinner för", så är det att sprida normkritisk, peppig pedagogik över världen :) Gillar också att hänga med vänner, äta å laga veganskt, dumpstra och göra kreativa saker. Jag har tex spelat i band å skulle vilja ta upp det och annat!

Välkommen att maila mig och berätta om vad du tycker om det jag skrev i listan, och om dig själv :)
<3

juliaelenor

• Halland
SV: Söker kollektiv/vill flytta ihop i Halmstad
« Svar #1 skrivet: 18 mar-18 kl 04:19 »
Hejsan! Jag heter Julia och fyller 20 år, jag läser upp ämnen från gymnasiet just nu och ska börja plugga till förskolelärare nästa år! Jag är så intresserad av att bo i ett kollektiv då jag aldrig gjort det innan!!

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser