Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Bohemisk bonde söker ridsällskap o nya vänner!  (läst 2234 gånger)

ekobonde

• Västergötland
Västergötland Bohemisk bonde söker ridsällskap o nya vänner!
« skrivet: 15 jan-17 kl 23:32 »

Det är roligt med gård och djur men det är trist med ensamhet.. Jag 37 år lever på en vacker kulle med div djur omkring mig, får o kor o hästarna såklart. Driver ekojordbruk i lite större skala och självhushållsodling och djuruppfödning i mindre skala. Hantverkar renoverar hittar på projekt, garvar skinn badar i ån.
Diskuterar mycket och gärna om tillståndet i världen och har en djupekologisk världsåskådning. Då min goda ridkamrat flyttat önskar jag mig någon ny hästkär person som vill rida en ardenner och kanske ibland en nordsvensk.
Även bara nya bekantskaper är roligt, äta ihop åka på utflykt eller praktisera något hantverk.

Huset är stort och varmt för den som vill ha miljöombyte, stärkande arbete finns för den som önskar.  Gården ligger en bit från Mariestad

Ingens herre ingens slav

Evangeline

• -
SV: Bohemisk bonde söker ridsällskap o nya vänner!
« Svar #1 skrivet: 17 jan-17 kl 02:34 »
Låter som om du har en fin plats på jorden. 😊 Bor i dina trakter, fast i stan, och längtar ibland ut till gräs, träd, jord och djur. Längtar efter en sprakande eld och en klar stjärnhimmel.

Djur och hästar tycker jag mycket om, även om jag inte är något ess på att rida. Men ridsällskap kan jag säkert fixa att vara. Älskar de där fina, stora arbetshästarna!

Vill du lära känna mig, så finns jag här. 😊
Är 40 år och bor i Skövde.
Har saknat en ekobonde i min bekantskapskrets. 😉

« Senast ändrad: 17 jan-17 kl 15:35 av Evangeline »

Karinhelena

• -
« Svar #2 skrivet: 23 apr-17 kl 19:09 »
Hejje
Jag hänger gärna med och rider. Bor i Skövde så det är ju nära.

Skickat från min iPhone med Alternativ.nu

Annat73

• -
« Svar #3 skrivet: 29 maj-17 kl 23:07 »
Hej hej!
Bohemisk lantis här!
Välkommen att skriva!
☀️

ekobonde

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 31 maj-17 kl 01:22 »

Jag har ju skrivit en annons, vem är du?
Ingens herre ingens slav

Annat73

• -
« Svar #5 skrivet: 30 jun-17 kl 23:43 »
Pm:a om du menar mig!;)

Loë Elveline

• Djur, natur, kreativitet, filosofi, kommunikation
    • -
« Svar #6 skrivet: 19 jul-17 kl 09:30 »
Wow, vilken intressant annons! Jag skulle gärna komma och umgås, älskar att träffa intressanta människor och det verkar du verkligen vara! Jag har ingen möjlighet att planera det i dagsläget eftersom jag är i en jätteprocess att förändra mitt liv och att få ihop allting till att kunna leva som en nomad har visat sig vara svårare än jag önskat... Annars är min plan att vara så fri, materialistiskt och tidsmässigt sett, att jag kan komma och hälsa på hos exempelvis dig och se om vi kan få utbyte av varandra. Hade gärna sett hur du lever ditt liv, få hjälpa till och jag älskar alla djur. Jag har en corgi hund som isf får hänga med, han heter Trofast (vilket passar honom så bra). Hoppas att vi kan snacka vidare :) Evelina, 30 år
instagram: @thefeelgoodproject.youtube

Dela detta:

* Inloggade just nu

350 gäster, 5 användare (1 dolda)
Gröfre Slissing, mattias_33, Fridhemmet, evamagilla

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser