Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Fjällko eller kviga, gärna dräktig eller med kalv (även fjällnära)  (läst 905 gånger)

Lejonella

Västergötland Fjällko eller kviga, gärna dräktig eller med kalv (även fjällnära)
« skrivet: 27 dec-16 kl 16:33 »
Söker en eller flera fjällkvigor, gärna dräktiga eller med kalv. Min fina Snövit behöver nu sällskap efter slakt av kalvar. De går utomhus dagtid året runt, står i box nattetid. Jag handmjölkar, så det är en fördel om kossan är väl hanterad och van att vara uppbunden. Här finns även får och getter. Jag kan åka en bit för att hämta, men det är givetvis bra om avståndet inte blir för långt.

tessg

• -
Hej!
Letar du fortfarande fjällko?
Rödkullor och Fjällkor, Gotlandsfår, Nordsvensk häst, Hedemorahöns, Fransk Vädur och Svensk Päls kaniner, vaktlar, hund & katter.
Nästa projekt: skaffa grisar!

Penny Long

Hej, Om du fortfarande leta efter en dräktig fjällkviga så vill jag eventuellt sälja Hedvig, en liten brun/vit fjällko betäckt av Lars 3-6838. Hon är mycket väl hanterat, lätt bunden och led och van att vara inne och ute. Ska kalvar i slutet av Maj. Har också en 6mån svart/vit kviga, Luleå att sälja. Håls. Penny  0703623580

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser