Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Söker maskinstämmjärn med HILTI fäste?  (läst 2924 gånger)

Ett svart får

• Bohuslän
SV: Söker maskinstämmjärn med HILTI fäste?
« Svar #20 skrivet: 29 dec-16 kl 22:04 »
Eller om man tar ett vanligt 5,5mm borr för att få fästet och svetsar/smider på ett stämjärn?

Nordic Vargtand

• Hälsingland
SV: Söker maskinstämmjärn med HILTI fäste?
« Svar #21 skrivet: 29 dec-16 kl 22:44 »
Om det duger att smida om kan man ju ta ett vanligt 20mm betongborr och hamra ut till en mejselform. Gamla krokiga 18-32mm borr brukar ju ligga och drälla i varenda hiltilåda i varenda servicebil

Inte märkta saker, men det är olika, tror det har att göra med att det måste avskrivas ur systemet, och att de inte vill ha någon form av eventuellt juridiskt ansvar sedan vid tex personskador och liknande. Vet inte exakt vad som gäller...

Men vet på ett byggföretag jag jobbade år förut var alla ställningsdelar stöldskyddsmärkta så det gick inte att skänka bort eller sälja trasiga delar, inte heller från uthyrningsdelen, det var order från ägarna, inget jag kunde påverka, han förklarade att det berodde på att märkningen förblev lika oavsett om delen var avskriven eller inte så det gick inte att avskriva gamla delar från registret om jag uppfattade saken korrekt...

Слава Україні! Героям слава!

Förenklar man någonting för mycket så blir det till slut helt obegripligt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

508 gäster, 5 användare (2 dolda)
kretslopp, karsan, Be

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser