Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Grönsaksfröer sökes.  (läst 763 gånger)

skånetösen

• Skåne
Grönsaksfröer sökes.
« skrivet: 16 dec-16 kl 09:41 »
Såg att fröbytestråden var ganska gammal. Själv har jag surnat till rejält på de hutlösa priser fröföretagen tycker man ska betala. Vill försöka jobba upp ett eget förråd av frö. Så jag vill jättegärna byta till mig fröer alternativt köpa.

Mitt önskemål just nu;

* Majs
* Persilja
* Luftlök!!!
* Nakenfröpumpa
* Olika typer av rovor.

Jag har gott om spenatfröer, morotsfröer, sojabönor, yin-yan böner, med mera
PM:a eller svara på tråden.

Helena
Det jag inte hinner idag kanske jag hinner imorgon.

köksträdgård

• Skåne
SV: Grönsaksfröer sökes.
« Svar #1 skrivet: 17 dec-16 kl 15:13 »
Kan erbjuda planta av röd luftlök (till våren). Jag har också borlottibönor + kokbönan Signe att dela med mig av. Byter gärna mot yin-yangbönor.
Jag finns i mellanskåne!

tropfrog

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 18 dec-16 kl 20:56 »
Bra initiativ. Botaniska i Göteborg brukar ha fröbytar dagar på våren. Uppskattad aktivitet!

Jag har kopiösa mängder nyproducerade frö till palsternacka. Otacksamma för att grobarheten sjunker radikalt år två. Men till sommaren är de bra. Du kan få hur mycket du vill.

Det finns även lite chillifrö, sättvitlök samt gröna och röda bönor. Om intresse finns tar jag gärna spenat och mototsfrö i byte.

Det finns också en hel del blomfröer, men de flesta självhushållare satsar på mat för kroppen, inte för själen 😀.

Mvh
Magnus

skånetösen

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 19 dec-16 kl 08:13 »
Köksträdgård; röd luftlök?! Fantastiskt. Vill ABSOLUT ha. Jag PM:ar min adress och Yin-Yang bönorna skickar jag så fort jag får din adress.  ;D

Tropfrog; gärna lite palsternacksfrö. Och visst är det några otacksamma rackare?! Jag PM;ar. Morotsfröna jag har är egenproducerade och jag vet faktiskt inte om det är sommar- eller vintermorötter. Spenat har jag litegrann av sorten Medania. Funkar bra här i Höör (zon 3).
Det jag inte hinner idag kanske jag hinner imorgon.

Dela detta:

* Inloggade just nu

107 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser