Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Värmland Kollektivt i Värmland  (läst 1632 gånger)

Birger_rödskägg

• Värmland
    • www.asenfolkets.se
Värmland Kollektivt i Värmland
« skrivet: 20 sep-16 kl 21:27 »
Jag söker folk med samma intresse om att leva på vad en gård erbjuder.
Gården är på ca 4 Ha. Det mesta är åkermark och liten del skog.
En stor ladugård och snickerboa med olika möjligheter.
Gården ligger 2 mil utanför sunne. Västra Ämtervik i värmland
Det finns gott om sjöar för fisk och skogar som erbjuder en hel buffé.
Jag går i en självförsörjnings skola ”Kretsloppshuset” samt gått en PDC inom permakultur.
Min tanke är att jag behöver folk att dela hyran med mig under åren tills vi har byggt upp en ekonomi på gården som betalar sig själv, Samt möjlighet för er/dig att tjäna egna pengar som vi delar efter årets inkomster,, Berättar mer om detta via PM.
Vi kommer sälja våra produkter på marknader och olika kontakter jag har runt om.
Jag har tillgång till gratis bräder från mitt förra jobb. Vi kommer bygga en hel del som, bastu för att hålla nere elräkningen, Lerhus som bostad, Dumpstra mat tills vi har egenodlad mat m,m
Vegan/köttätare bryr jag mig inte om. Folk äter vad de vill.
Varför gör jag detta då? Jo för att jag inte vill jobba åt ett massföretag och slita ut mig med en pension som knappt räcker till ”medicin”. Då lägger jag ut mitt liv på att bygga upp en gård som driver sig själv tillsammans med vänner där vi bygger upp en trygghet åt varandra inför framtiden.
Jag har min dotter varannan vecka/helg då det är nykterhet och snäll i munnen som gäller runt om gården.
För mig spelar det inte någon roll hur bra/dåliga ni är på vissa saker, Det är kemin som spelar roll, Men det kommer bli mycket work work på gården. Men vi skall ha roligt och trevliga stunder tillsammans med."
Det man sår får man skörda.

Joh Eheim

• Småland
SV: Kollektivt i Värmland
« Svar #1 skrivet: 18 aug-17 kl 15:24 »
Hej tycker det låter skit bra! Du verkar ha en bra inställning till ärlighet och direkthet. jag gillar att jobbar! Går en kurs i självhushållning i småland och här dutter vi inte heller med varandra. Jag vill helst blir själförsörjande och lever ett liv med naturen. Du kanske har redan hittat nån i all fall. om inte hör av dig till j_eheim@yahoo.com om du vill

med vänliga hälsningar Johanna

Långstrumpisch

• Övriga världen
« Svar #2 skrivet: 25 nov-17 kl 01:38 »
Hur går det Birger Rödskägg??

Skickat från min iPhone med Alternativ.nu

Echstoff

• Småland
« Svar #3 skrivet: 27 jul-19 kl 15:06 »
Hej, finns kollektivet kvar? :) Och hur är boende möjligheterna där nu?

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser