Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad gör ni med potatisblasten?  (läst 3757 gånger)

Annafia

• Dalarna
Vad gör ni med potatisblasten?
« skrivet: 14 aug-16 kl 19:14 »
Som rubriken lyder undrar jag vad ni gör med potatisblasten, om ni tar bort den när den börjar bli ful. Har för mig att den inte ska i komposten pga smittrisk. Brukar köra min blast till "tippen", men behöver jag verkligen det?
Uppvuxen på landet, i ett antis- hem, kunde inte komma därifrån och till stan fort nog. Nu är jag äntligen tillbaka på landet igen! ;)

lichiplommon

• Hälsingland
SV: Vad gör ni med potatisblasten?
« Svar #1 skrivet: 14 aug-16 kl 20:37 »
inte blanda jag den i komposten men inte kör jag bort den heller. jag har ett speciellt ställe där jag slänger sånt som jag inte vill ha i komposten. men det beror ju på om du har plats därhemma. här har jag ett hörn på tomten som funkar till det ändamålet.

offgrid.se

• Södermanland
    • Offgrid.se
SV: Vad gör ni med potatisblasten?
« Svar #2 skrivet: 19 aug-16 kl 15:55 »
Jag ser till att den inte hamnar i komposten. Jag brukar lägga undan den med annat som jag sedan slänger på "brännhögen" på hösten.
Följ mig gärna på http://youtube.offgrid.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

560 gäster, 3 användare (1 dolda)
imlo, Be

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser