Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  olika ägg till salu  (läst 2261 gånger)

famchristiansson

• Skåne
olika ägg till salu
« skrivet: 01 aug-16 kl 09:53 »
-Orpington silversvartrandade 25kr/st
-Antwerpen rödporslin 15kr/st
-Dv wyandotte silversvartbandade/silverblåbandade 20kr/st
-Dv wyandotte Gul colombia 20kr/st
-Dvärg Wyandotte Röd 25kr/st
-Dvärg kochin gul/gultvärrandig 10kr/st
-Dvärg kochin rödporslin 10kr/st
-Dvärg kochin gulvitfläckig (gulvitporslin) 10kr/st
-Dv Wyandotte Chokladguldbandade/
blåguldbandade/svartguldbandade 25kr/st
-Stor MES spättadguldbröstad 30kr st

Skickar gärna mot frakt kostnad

jap

• Norrbotten
SV: olika ägg till salu
« Svar #1 skrivet: 12 aug-16 kl 08:20 »
Hej

Väntar på svar från dig, har lagt in pengarna på kontot redan 1. augusti och nu är det 12. augusti och jag har inte hört något efter det?????????????
Med vänlig hälsning
Juha P

Gilbert

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 12 aug-16 kl 09:41 »
Hej

Väntar på svar från dig, har lagt in pengarna på kontot redan 1. augusti och nu är det 12. augusti och jag har inte hört något efter det?????????????
Med vänlig hälsning
Juha P

Det var slött hanterat, förstår din oro och det är bra att få läsa sådan info. Personligen så skulle det vara bra för alla med lite köp och sälj info på avelsägg.

famchristiansson

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 13 aug-16 kl 07:51 »
Jag är hemma från sjukhuset nu ber om ursäkt för ingen kontakt. Fick sonen för tidigt.

Maria på Landet

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 13 aug-16 kl 17:06 »
Grattis till nytt liv! :-)
* Gardening - Nature's Prozac *

jap

• Norrbotten
« Svar #5 skrivet: 18 aug-16 kl 15:04 »
Hej igen, grattis från oss med men jag saknar fortfarande äggen, du borde nog inte ta emot beställningar om leveransen är så osäker, hösten kommer och det är lite bråttom med kläckningen. Jag är ingen som klagar i onödan men har man möjligheter att få tillbaks pengarna om du inte har möjligheter att leverera. Nu är redan 18.augusti. Jag vill iaf varna andra för oseriösa säljare. JuhaP

jap

• Norrbotten
« Svar #6 skrivet: 20 aug-16 kl 18:34 »
Hej igen, nu börjar jag bli orolig om jag någonsin ska få mina ägg eller pengarna tillbaka. Du har haft flera orsak att du inte har kunnat skicka äggen och hoppas att du varit ärlig men det är också en möjlighet att du med olika förklaringar försöker vinna tid och kunna lura fler. Jag hoppas att jag har fel och men om inte jag får mina ägg skickade nu på måndag så går jag vidare i saken, bara så du vet. Har jag fel så mer än gärna säger jag förlåt men hoppas du hör av dig snarast. Juha P.

docydry

• Västergötland
« Svar #7 skrivet: 20 aug-16 kl 22:58 »
Först en disclaimer: Det kan förstås faktiskt stämma, det säljaren säger. Med en nyföding, som dessutom kom för tidigt, så är man förstås fullt upptagen. Med det sagt så bör man väl ändå hålla kontakten med sina köpare, speciellt om de betalat och inte fått leverans. Därför:

Jag har också "köpt" ägg av henne, betalade in på kontot 2/8 och fick besked om att äggen var skickade 4/8. Något paket kom aldrig och hon sa att hon inte skickade spårbart, även om jag har för mig att den försändelseformen hon använde nog visst är spårbar. Har inte fått något bevis (t.ex. kvitto) för att paketet verkligen skickades och kontakten uteblev sedan under den påstådda sjukhusvistelsen.

Liksom du så fick jag så småningom en ursäkt, och även löfte om att hon skulle skicka igen. Vid det laget hade jag dock pga väntetiden och oro för min ruvande höna redan avbrutit ruvningen, då jag inte ville slita på henne för mycket. Väntar nu på att nån ska börja ruva igen men jag är förstås väldigt osäker på om jag verkligen kan lita på att hon skickar några ägg.

Ett stort problem är förstås att säljaren, åtminstone för mig, är helt anonym. Jag vet inte mer än det som ses här på forumet, från vilket det inte går att identifiera henne. Om någon vet mer så får ni gärna skicka PM till mig så att jag kan kontakta henne. Allt jag kan göra annars är att skriva till henne via forumet och bevaka när hon är inloggad. Mina senaste meddelanden har jag inte fått svar på än.
« Senast ändrad: 21 aug-16 kl 09:45 av docydry »

Gilbert

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 21 aug-16 kl 09:22 »
Jag vet en till som aldrig fick något eller slantarna tillbaka, hon känner sig lurad.

Köp inget av den här kontakten, den är inte tillförlitlig. Har man så mycket olika saker att sälja och så mycket höns så borde någon sköta om dem och då finns det tid att ägna 5 minuter åt en köpare. Det finns inga ursäkter att inte fullfölja en affär seriöst antingen med vara eller sända tillbaka slantar.

Men det är många olika ursäkter hela tiden.

Hur löser man bedrägerier via  alternativ? Kan ju vara något att fundera på.

docydry

• Västergötland
« Svar #9 skrivet: 21 aug-16 kl 09:48 »
Tja nu har jag väl i alla fall lärt mig att inte tro så gott om andra hela tiden. Ett sätt att minska risken vore kanske att begära nån form av minskad anonymitet, åtminstone ett mobilnummer eller liknande. Nu har jag bara ett bankkontonummer i Swedbank; nån som vet om det går att identifiera en person med hjälp av det? Banken lär ju inte lämna ut kunduppgifter hur som helst.

Gilbert

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 21 aug-16 kl 10:09 »
Personen i fråga är bara här för att sälja, bara att se i profilinfo och sedan läsa personens inlägg.

Är det ett bra erbjudande runt hundringen och 50 st nappar t ex på blocket är summan 5.000 till bedragaren men bara 100 SEK i en polisanmälan från en enskild, alltså gäspar polisen.
Systemet gynnar dylik verksamhet. Blocket har exploderat i dylika ärenden och det är inte osannolikt att det sedan sprider sig till alla möjliga ställen med sälj. Här är det ju helt vattentätt att luras.

Sker betalning via Paypal så har köparen skydd. Därför borde all liknande handel här ske via Paypal.

jap

• Norrbotten
« Svar #11 skrivet: 21 aug-16 kl 11:08 »
Då vet man att man är blåst... Tack att några kunde komma fram med problemen, annars är risken att att mörkas och hon/han får fortsätta med sin verksamhet. Har själv köpt ägg från flera säljare här och betalat i förskott och alltid fått varorna men med en oseriös säljare kommer man i framtiden fundera en gång till. Hon/han har flera tråd hon säljer.

docydry

• Västergötland
« Svar #12 skrivet: 21 aug-16 kl 11:18 »
Jo jag har också goda erfarenheter från tidigare, Ellis har tex skickat fina ägg med bra kläckresultat.
Famchristiansson PM:ade mig faktiskt i morse med löfte om att betala tillbaka när det lugnat sig hemma men jag vill se det först innan jag litar på det.

docydry

• Västergötland
« Svar #13 skrivet: 29 aug-16 kl 21:48 »
Uppdatering: Idag fick jag tillbaka mina pengar från säljaren så hon har i alla fall gjort rätt för sig. Visst, det tog tid och en del tjat men hon säger sig ha fått barn för tidigt och varit inlagd, jag har ingen anledning att tro annorlunda och i så fall kan det vara väl så krävande att vara nybliven mor. Även jag kan tycka att det hade varit trevligt med rappare respons men man får ha förståelse för att familjen före kommer oss äggköpare.

Snyta

• Småland
    • Annas höns och kaniner.
« Svar #14 skrivet: 02 sep-16 kl 10:12 »
Jag har oxå blivit blåst på pengar av denna säljaren! Hon lovade att skicka ägg den 22/8. Jag betalade in genom swish till hennes man. Skrivit sms o sagt att jag vill ha tillbaka mina pengar, men han svarar inte heller! Mycket oseriösa säljare. Funderar på om man kan gå vidare på nåt vis? Polisanmälan? De skulle inte få vara kvar här som säljare, adm borde blockera dom iallafall.

Gilbert

• Gäst
« Svar #15 skrivet: 03 sep-16 kl 13:44 »
Det blir allt tydligare att det är ett problem.

Gilbert

• Gäst
« Svar #16 skrivet: 07 sep-16 kl 13:18 »
Nu har tiden tickat iväg, nu borde alla små affärer vara avklarade. Hur har det gått?

docydry

• Västergötland
« Svar #17 skrivet: 07 sep-16 kl 14:15 »
Jag har fått mina pengar tillbaka

jap

• Norrbotten
« Svar #18 skrivet: 19 sep-16 kl 19:37 »
Jag har iaf inte fått varken ägg eller pengar... Men jag tog upp saken så det kanske finns agg????

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser