Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne Hur svårt kan det va att hitta den likasinnade mannen?  (läst 2095 gånger)

Skånelantis

• Skåne
Skåne Hur svårt kan det va att hitta den likasinnade mannen?
« skrivet: 20 feb-16 kl 19:54 »
Han som inte bara har passionen för mig,  :) utan också för mitt sätt att vilja leva mitt liv.
Har de sista åren märkt att det blir svårare och svårare att kompromissa med sina drömmar och värderingar...
 - Att bo nära naturen, och där, till en del, kunna odla sin egen ekologiska mat..
 - Att hamna i ett sammanhang där man inte ses som udda och konstig, för att man inte vill äta muskler från någon som har tänkt och känt...  där man slipper kommentaren: "Moroten har väl också känslor"
 - Att leva i samklang med naturen så mycket det går, utan att för den skull göra avkall på alla bekvämligheter.

Bor just nu i hus i stan, men inom några år har dottern flyttat hemifrån, och då vill jag ännu en gång ut på landet: Där jag kan ha en flock höns, och kanske även några getter / får / alpackor?

Värderar friheten och tiden mer än pengar och konsumtion.
Älskar loppisar, och att kunna byta saker som jag själv eller andra tröttnat på..
Bor i mitten av Skåne, och har väl tänkt mig ett fortsatt liv här i trakten nånstans...
Finns det någon man i närheten, som är i hyfsat liknande ålder? Jag själv fyller 47 i år..

Heno

• Skåne
SV: Hur svårt kan det va att hitta den likasinnade mannen?
« Svar #1 skrivet: 21 maj-16 kl 20:08 »
Det är nog inte så svårt...många vill väl leva så !

Kastanjegården Ekosmåbruk

• Skåne
SV: Hur svårt kan det va att hitta den likasinnade mannen?
« Svar #2 skrivet: 20 jun-16 kl 09:29 »
Tänker att... hur svårt kan de va att hitta den likasinnade kvinnan? Kanske det inte är svårare än så här att hitta sin likasinnade själsfrände... Är 47, bor i mellanskåne...  Ny på dessa sidor... Tar en chans... Många värderingar som stämmer väl in på dina! Hör gärna av dig...
Carpe Diem - Alla människor upptäcker förr eller senare att de är sin egen själs trädgårdsmästare och regissör för sitt eget liv.

Dela detta:

* Inloggade just nu

400 gäster, 9 användare (2 dolda)
corona, Dala Stina, Vitis, ärt, GrävlingsJanne, Kronhjorten, per.martinsson

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser