Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kaninerna äter inte färska grönsaker eller kvistar  (läst 2548 gånger)

JS

Kaninerna äter inte färska grönsaker eller kvistar
« skrivet: 25 jan-16 kl 09:42 »
Hej, vi har 2 angoror, 2-3 månader gamla. Dom är som besatta av pellets och äter hö normalt. Men grönsaker, frukt och kvistar struntar dom helt i.
Har föröskt ge dem: Äppel, broccoli, blandsallad, askgrenar och aspgrenar.
Morötter åt de när vi transporterade hit dem, men har inte testat det igen. Bara torkade som dom äter lite motvilligt.
De har obegränsad hötillgång och får kring 1/2 - 1 dl pellets tillsammans per dag.

Är det viktigt att de får i sig färska grönsaker? Skulle åtminstone vilja hitta något trä de vill gnaga på. Har borrat hål i askpinnar och tryckt in pellets. Då gnager de lite på dem iaf.

Dagg

SV: Kaninerna äter inte färska grönsaker eller kvistar
« Svar #1 skrivet: 01 mar-16 kl 22:41 »
Mina 2 belgiska jättar fnyste föraktfullt åt det mesta "naturliga" jag gav dem i början, men efterhand började de knapra på både morötter, grönkål och kvistar av allehanda slag. Jag brukar "bråka" lite med dem (de har en stoooor bur) och tjoffa ner en hel hög med sly och diverse små och stora grenar. Jag lägger dem så att de "måste" gnaga på dem för att deras stigar ska vara framkomliga. Det brukar de tycka är förskräckligt (roligt!), tror jag! De buffar, flyttar och gnager så det står härliga till!

//Dagg

JS

SV: Kaninerna äter inte färska grönsaker eller kvistar
« Svar #2 skrivet: 02 mar-16 kl 07:28 »
Jo nu har dom kommit igång med både gnagandet och grönsaksätandet. Blomkål har blivit en riktig favorit. Jag tror det var pelletsarna jag borrade in i kvisten som fck dem att börja gnaga. Och grönsakerna började de bara äta efter ett tag.

Dela detta:

* Inloggade just nu

510 gäster, 1 användare
Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser