Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skära frigolit-maskin!  (läst 1617 gånger)

Humle

• Västerbotten
Skära frigolit-maskin!
« skrivet: 22 jan-16 kl 13:01 »
Hej tycker denna ser grymt häftig ut. Borde finnas en hel del användningsområden för frigoliten man kan forma. Tips? Tankar? Ideer? Borde gå att göra väldigt fina passbitar isolering eller exakt utskurna frigolitdelar för att packetera/förvara känsliga grejer i. Gillar ej att jobba med frigolit men det finns ju mycket av den varan billigt/gratis.

! No longer available

! No longer available

Gillar hantverk, snickrar ofta kaffeved.

Rubensgården

• Gäst
SV: Skära frigolit-maskin!
« Svar #1 skrivet: 22 jan-16 kl 13:50 »
Min far byggde något liknande på sjuttiotalet och hela familjen var engagerad i serietillverkning och försäljning av julprydnader i frigolit. Försäljningen gick inte så bra tills min bror höjde priset. Sen kunde barnen köpa säckvis med julklappar, brorsan köpte en hifi anläggning och alla trodde att mina försäldrar hade vunnit på lotto eller så.

Det var då det. Nu tycker jag frigolit är ett ganska vidrigt material som inte ligger i tiden. Får man tag på spill är det ju en annan sak.

Dela detta:

* Inloggade just nu

504 gäster, 2 användare
imlo, Be

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser