Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  större kaninras/kaninungar och skinberedning  (läst 1393 gånger)

höns/kanin

• Västergötland
större kaninras/kaninungar och skinberedning
« skrivet: 23 dec-15 kl 20:51 »
hej
någon som vet vilken ras man ska ha om man vill ha kaniner som är relativt lättsålda lite större?
de får Järna ha något längre päls men som inte behöver borstas hela tiden.

någon som har en renrasig sådan kanin i närheten av Ulricehamn. Järna ett avelspar om någon skulle ha. 

finns det någon som kan något om skinnberedning så blir jag inte ledsen om du skriver något om det heller.

jag har haft kaniner förut men aldrig så jag har haft ungar. detta går också jätte bra om ni skriver om. vad man bör tänka på. ha hemma innan ungarna kommer. vad honan behöver och om parningen. hur ska man göra. foder till ungarna mm.

tack ni är  o:) om ni svarar

höns/kanin

• Västergötland
SV: större kaninras/kaninungar och skinberedning
« Svar #1 skrivet: 31 dec-15 kl 16:43 »
inte ens något om kaninungar? ???

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #2 skrivet: 31 dec-15 kl 19:26 »
Det finns många raser att välja på..  och kaniner behöver du oftast inte borsta. Tysk jättescheck.. new zeeland red.. californian..fransk vädur med flera är lättsålda..  Vad det gäller avel och sånt så finns det mängder med trådar i ämnet på forumet..säkert en hel del i handboken också. 
Fjäderfän och kaniner

Trassla

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 01 jan-16 kl 11:18 »
Sedan varierar det ju, vissa får sålt sina kaniner, vissa får det inte. Och de som man inte får sålt går bra att slakta och lägga i frysen. kaninkött är ju väldigt gott.

höns/kanin

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 01 jan-16 kl 11:29 »
 :) Hej jag vill häls ta till vara på allt på kaninen. är det tids krävande att garva skinn?
Tycker att djuret har dött för en rimlig sak då.  :-X

Dela detta:

* Inloggade just nu

823 gäster, 2 användare (2 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser