Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skogen istället för krogen?  (läst 2162 gånger)

sukapira

• Gäst
Skogen istället för krogen?
« skrivet: 17 aug-15 kl 14:34 »
Hej
Jag är en tjej på 41 som söker efter lite nya vänner med liknade intressen som mej. Absolut inget fel på mina fina vänner i Sthlm men för dom är det mer Krog/uteliv, restauranger och utlandsresor, och det är inte riktigt jag... Älskar djur, natur,matlagning, vandra i fjällen, plocka av allt skogen har att erbjuda mm. Flyttade från Småland till Stockholm för fyra år sen och nu bor jag i villa med min sambo utanför Norrtälje trakten. De flesta av mina vänner drev jordbruk och mjölkgårdar i Småland och för att kunna umgås så var enda möjligheten att komma till gården och umgås och hjälpa till vilket jag mer än gärna gjorde på helgerna istället för partylivet:)
Känner du som jag att djur och natur betyder mera än krog och uteliv så hör gärna av dej.

Obs! Jag söker bara vänner då jag är lycklig med min man.

sten sax påse

• Välkommen att fråga mig om vad som helst,,,
    • Västergötland
    • DRAKEN DRUM N BLUES SESSIONS   - MYSPACE
SV: Skogen istället för krogen?
« Svar #1 skrivet: 25 jun-16 kl 19:11 »
Hej,  jag har hoppat in som en slags dräng hos vänner i Värmland tidigare.

Jag har varit mycket runt Norrtälje tidigare eftersom min farmor alltid haft torp i de trakterna. Nu tar hon sig knappt utanför servicehuset.

Jag fick en känsla av att det skulle vara bra att vara ute på gårdsjobb i Uppland.

När jag hoppade in som dräng, ;-),  var betalningen mat helt enkelt.

Jag kan en del om odling,  funderar på att skaffa höns i ett kooperativ. Och kanske en dag flyttar jag ut någonstans,,,

Jag besöker Herräng dansläger i sommar, så jag ska ändå förbi Norrtälje och farmor.

Har du odling och djur, och söker hjälp ?
Eller vill ni bara knyta kontakter, ?

Bådadera  är gemensam vinst när man vill få landsbygden att leva.

Erik  i Göteborg
Mejla, arvika81@gmail.com

Jonathan Seagull

• Ekosofi, ekologi, psykosofi, holosofi, holografi,
    • Uppland
« Svar #2 skrivet: 26 jun-16 kl 08:52 »

natur betyder mera än krog och uteliv
När jag läste ditt inlägg klickade det till hos mig. Själv bor jag på Rådmansö sedan några år tillbaka, så kanske vi till och med är grannar. Jag söker också någon att dela en gemenskap i skogen och på fjället med. Även närheten till ytterskärgårdens orörda natur är viktig för mig. Jag vill också fördjupa mig mer i vad jag kan plocka i naturen.
Om du läser några av mina andra inlägg på Alternativ.nu så kan du få en fylligare bild av vad jag står för.
Kanske kan vi bidra med något för varandra.
Ser fram mot några rader från dig….

JS
I'm not lost. I'm just uncertain of my position
I'm still confused, but on a higher level
There is always a third way

Stoppedethele

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 17 jul-16 kl 20:37 »
Hej på dig! Jag söker nån som dig, så hör gärna av dig på mitt PM, alltså ett privat meddelande, det kanske du bara kan göra om du loggar in...?
Hälsningar, S

Dela detta:

* Inloggade just nu

269 gäster, 3 användare
Mamsingen, Allam, Besksöta

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser