Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne Kollektiv utanför Ystad söker medlemmar!  (läst 1433 gånger)

EliseN

Skåne Kollektiv utanför Ystad söker medlemmar!
« skrivet: 30 maj-15 kl 13:28 »
  Vi söker på nytt folk till vårt kollektiv utanför Ystad. Nu till hösten ska en del av oss ut på nya äventyr i livet och tre platser blir lediga. Vi letar efter dig som är öppensinnad och vänlig, som man kan diskutera med och finna lösningar tillsammans med. Dig som har initiativförmåga och idéer. Dig som är intresserad av djur och natur, trädgårdsskötsel, dumpstring och gärna odling.

Huset är stort och nyrenoverat, med ett väl tilltaget ljust kök i husets hjärta. Vardagsrum, matsal, gästrum och tre toaletter för gemensamt bruk. Var sitt sovrum (6 st). Hönshus och festlokal finns också på gården.
   Det är åtta km till tågstationen "Rydsgård" där det går tåg till Malmö/ Ystad. Så det underlättar att ha bil eller god cykelkondis ;). Det går också buss till Ystad från en station tre km härifrån, bussen går dock väldigt sällan. Adressen hit är Rynge gårds väg 152, 27194 Ystad.

Vilka är då vi?
   Jag heter Elise, är 24 år och älskar hästar! Umgänget med hästarna är spirituellt för mig och mycket av min tid går åt till dem. Vid sidan av att jag hjälper andra med hästkommunikation jobbar jag som servitris/bartender i Ystad. Jag älskar kreativitet och vill skapa mitt eget paradis på jorden, just nu försöker jag med det på Rynge gård! Jag vill leva i harmoni med naturen, odla lite grönsaker och skapa min värld som jag vill ha den. Skogspromenader med hunden Astrid som också bor här är en annan favoritsyssla. 
   Martin, 27 bor också här. Han älskar musik och det är en fröjd att lyssna på några goa låtar framför hans stereo :) Martin jobbar på lager i Ystad och är en karismatisk person med mycket humor!
    Joel, 23 är den tredje och sista människopersonen som kommer att stanna här i höst. Ännu en person med mycket humor och kreativitet. Joel gör fantastisk elektronisk musik och har börjat göra mer och mer film. En teaterapa :).
   Cleo och Boll (katter) bor också här liksom fåren Ebony och Ivory. Sid och Kaj bor här med sina tre damer (ankor) och två höns och en tupp. Och så förstås mina hästar Kiara, Boy och Kasper!

Låter detta intressant? Skriv till mig elisenilsson@live.se eller ring 0733727874! Berätta lite om dig själv och dina drömmar! Och det finns inga dumma frågor!
Kärlek!

gabbe88

• Skåne
SV: Kollektiv utanför Ystad söker medlemmar!
« Svar #1 skrivet: 02 jun-15 kl 16:32 »
Hej.
Detta låter underbart. Vill gärna veta mer om detta :) själv är jag snart 27 och älskar djur och natur. Har 2 hundar och 2 katter. Vill leva mer självhushållande och har funderat på kollektiv ett bra tag.
Är ni vegeterianer/veganer eller allätare? Vad kostar det att bo hos er?
Mvh
Gabriella

-Livet-

• -
« Svar #2 skrivet: 04 jun-15 kl 18:57 »
Är ni vegeterianer/veganer
d tror jag inte eftersom dom hade hönsgård :-\

gabbe88

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 04 jun-15 kl 20:15 »
Vissa vegeterianer använder ägg. Men jag är allätare, men väljer vad jag äter för kött. Viktigt är att djuren haft det bra under livet

-Livet-

• -
« Svar #4 skrivet: 05 jun-15 kl 18:16 »
Vissa vegeterianer använder ägg. Men jag är allätare, men väljer vad jag äter för kött. Viktigt är att djuren haft det bra under livet
vegetarianer ja men inte veganer och att förtrycka djur gjorde Elise klart för sej i inlägget att hon tyckte va ok med att nämna hönsgården :( därav är dom inte vegeterianer/veganer

Dela detta:

* Inloggade just nu

167 gäster, 1 användare
hofboss

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser