Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Starta kollektiv med oss utanför Malmö (Skurup)  (läst 1313 gånger)

JohannaCaroline

• Skåne
Starta kollektiv med oss utanför Malmö (Skurup)
« skrivet: 06 nov-14 kl 12:04 »
Hej alla fina människor där ute!

Vi söker 3 glada själar som vill vara med att starta upp ett kollektiv utanför Malmö (30 min med bil). Vi har hittat en gård som ligger 6km från skurup, där Pågatåg till Malmö kör med jämna mellanrum. Huset har ett fantastiskt utrymme (300 m2) fördelat på 9 rum och stor trädgård med frukt, valnötsträd och grönt . Tanken är att vi ska odla mer och så småningom bli självförsörjande på den biten. På gården ligger även en etablerad gårdsbutik, och är du kreativ och håller på med konst, makramé eller annat finns det möjlighet att sälja där :)

Vi som tänkt bo där är tre glada människor (varav ett par) Johanna 24 år, Alexander 30 år och Catrin 29 år. Vi delar alla ett intresse av elektronisk musik, skapande, yoga & meditation och det vore trevligt med likasinnade.

Inflyttning är 1 December och vi söker folk så fort som möjligt så vi kan skriva på kontraktet! hyran 2900-3400 kr/ mån (obs. 1 mån deposition till hyresvärd) Har bilder på huset, rummen och trädgården om ni vill ha, hör bara av er :)

Soliga hälsningar
Johanna, Alex & Catrin

Tlf: (Johanna) 0733295658
Mail: JohannaCarolineOttosson@gmail.com

SV: Starta kollektiv med oss utanför Malmö (Skurup)
« Svar #1 skrivet: 12 dec-14 kl 16:27 »
hej
jag är en kvinna på 63. Bor nu på landet utanför boden och är en van odlare, älskar djur och har en dotter i malmö. Kan jag bidra med något hos er?
öppen, erfaren, varm
charlotte

Dela detta:

* Inloggade just nu

348 gäster, 4 användare
Friden fri, fraxinus80, Marcus Karlsten, Fredrik B

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser